اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
شهردار آبادان ؛
آبادان - شوشان ؛ شهردار آبادان گفت: با توجه به اینکه پیمانکاران بومی این شهر توان اجرای پروژه‌های سنگین را ندارند و در حد پروژه های خیلی متوسط می توانند کار کنند چرا که آنها نیز باید تقویت شوند و ما با همین هدف وارد شدیم.
شوشان آبادان ؛ به گزارش خبرنکار شوشان در آبادان ؛ حسین حمید پور در جلسه بررسی فنی و حقوقی پروژه های ذوالفقاری که با حضور ۸ عضو شورای شهر، معاونت فنی و عمرانی و مدیرعامل جدید سازمان عمران شهرداری آبادان در سالن جلسات ساختمان شورا برگزار شد اظهار کرد: پروژه بهسازی معابر ذوالفقاری نمونه ای از پروژه هایی است که ما می بایست قبل از پایان سال آنها را اجرا می کردیم و تنها اجرای این پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار ندادیم بلکه در فاز ۲ و ۴ امیرآباد و دیگر نقاط شهر هم پروژه‌هایی را شروع کرده‌ایم.

وی افزود: بحث اینکه پروژه ها بدون کیفیت و بد کار شده و یا اینکه مشکلات اجرایی در آن وجود داشته بحثی است که نمی‌توانیم در آن تردید کنیم و این نیز طبیعی است زیرا دلایل خاص خود را دارد اما قابل توجیه نیست و ما نیز این را قبول داریم.

وی با اشاره به جذب اعتبارات برای اجرای این پروژه ها، ادامه داد: خوشبختانه اعتبارات بسیار خوبی را برای ارتقا و ساماندهی سیستم شهری از طریق سازمان منطقه آزاد برای شش منطقه دریافت و جذب کرده‌ایم که در منطقه امیرآباد فاز ۲ و ۴ نتیجه کار و اقدامات قابل مشاهده هستند وقتی وارد امیرآباد فاز ۲ و ۴ می‌شویم نمونه کار را که نگاه می کنیم، مشاهده می‌شود که در آنجا کار با دیگر مناطق متفاوت است.
حمیدپور گفت: این نیز نشان از آن دارد که ما سیاست مان و شعارمان برای کار کردن نیست اگر در همه مناطق بد کار کردیم این نیز صحیح بوده و حرف شما کاملا درست است اما باید بگویم رویکرد ما جدا ازهم نیست چرا که هدف شما و ما یکی است زیرا سیستم مدیریت شهری یکی است و در راستای اینکه باید به یک الگوی مناسب در شهر آبادان برسیم همگی در حال خدمت هستیم.

وی افزود: آن چیزی که بنده برای سیستم معابر شهری تعریف کردم سیستم دفع آب های سطحی بوده چرا که یکی از نگرانی‌های همیشگی ما، نبود سیستم دفع آبهای سطحی در شهر آبادان است که باعث می‌شود ما در بارندگی نگران و گرفتار باشیم و در ابتدای شروع هر پروژه این تاکید را داریم که باید اول سیستم دفع آب های سطحی اجرا شود.

وی تصریح کرد: اینکه در ذوالفقاری ما با مشکل مواجه شده ایم این بوده که وقتی کار را شروع کردیم برخی از ادارات مانند فاضلاب زیرساخت‌های خود را نمی دانستند که کجا قرار دارد!

شهردار آبادان، ادامه داد: وقتی پروژه را آغاز کردیم متاسفانه بیش از یکماه با زیرساخت های فاضلاب که خودمان نیز آن ها را اصلاح می کردیم، گرفتار شدیم و طی نشست هایی با اداره آبفا و همکاری های بعدی خوشبختانه مشکلات فاضلاب را پذیرفتند. تصاویری که شما در اختیار دارید از روی کار است اما ما نیز تصاویری از زیر کار داریم که نشان می دهد در منطقه ذوالفقاری لوله های آبی وجود دارد که حداقل ده سال از عمرشان می گذرد و زیر لایه ها شاهد رطوبت آب شدیم که فکر می‌کردیم بر اثر آب پاشی به این شکل در آمده اما پس از بررسی های لازم متوجه شدیم در لایه زیرین نشتی لوله آب وجود دارد که آن مسیر را کاملا با بیل میکانیکی تخلیه کردیم و به این نتیجه رسیدیم در لوله پلی اتیلین که به مردم آبرسانی می‌کند حدود ۸ الی ۹ نقطه نشتی وجود دارد و باعث می‌شد آلودگی‌های موجود از زیرزمین هم وارد سیستم آب شرب مردم شود که در این مورد نیز نه ما مقصر هستیم نه شما و نه مردم بلکه این اتفاقی است که از قدیم رخ داده است.

وی اظهار کرد: این ها مواردی هستند که بر عملکرد و کیفیت اجرایی ما تاثیر زیادی دارد و بنده نیز اصلا به دنبال توجیه نیستم اما این موارد باعث شد ضعف در عملکرد ما به وجود آید و من نیز این را قبول دارم که این روش عملکرد اصلا مناسب و قابل قبول نیست. همچنین دلیل اصلی تصمیماتی هم که اخیراً گرفته شد بحث ذوالفقاری بوده است. گفته بودم که در ذوالفقاری بدنبال آن هستیم تا پروژه ها را یا به صورت امانی و یا از سیستم پیمانکاران بومی استفاده کنیم تا هم برای سازمان عمران و شهرداری درآمدزایی و هم با توجه به اینکه پیمانکاران بومی این شهر توان اجرای پروژه‌های سنگین را ندارند و در حد پروژه های خیلی متوسط می توانند کار کنند آنها نیز تقویت شوند و ما با همین هدف وارد شدیم. اگر این پروژه را هم پیمانکاران دارای رتبه ۱ و ۲ همانند سایر پروژه ها انجام می دادند مطمئنا امروز ما با چنین مشکلی روبرو نبودیم و چنانچه با مشکلی هم مواجه می‌شدیم طرف حساب ما یک نفر بود و از او می پرسیدیم و او به ما پاسخگو بود.

حمید پور با اشاره به طرح همسان سازی معابر منطقه ذوالفقاری، عنوان کرد: موضوع مهمی که آقایان بهفر و کمری آن را به وضوح دیدند و نظر دادند این است که قانون شهری می گوید وقتی می خواهید در یک محله مجوز ساخت و ساز دهید و یا کاری انجام شود همه خانه ها در خیابان به لحاظ ارتفاع از سطح جدول باید همسان باشند اما متاسفانه در منطقه ذوالفقاری دو خانه که در مجاورت هم قرار دارد و همسطح باشند نداریم. یک خانه ۱۰ سانتی متر و خانه دیگر ۸۰ سانتی متر بالاتر از سطح جدول هستند.

وی افزود: گفتم معابرمان همسان سازی شوند تا وقتی که کسی می‌خواهد پیاده روی کند با مشکلی مواجه نشوند.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در حین اجرای پروژه رخ می دهد و تصمیماتی که در آن زمان گرفته می‌شود تصمیم خاص است که امکان دارد برای مردم و برخی از مسئولین خوشایند نباشد اما هدف شهرداری این است که این پروژه ها را به همین شکل در تمام نقاط آبادان اجرایی کنیم.

شهردار آبادان تصریح کرد: اکنون با توجه به اقداماتی که در امیرآباد اجرایی شده مشاهده می شود که وضعیت آن منطقه بسیار تغییرات داشته و همچنین اقداماتی که قرار است طبق پروژه های بهسازی ذوالفقاری، در فاز ۲ و ۴ امیرآباد نیز صورت گیرد به همین شکل انجام می شود. در پروژه امیرآباد نیز با همین مشکلات باز هم روبه‌رو هستیم. همه این موضوعات دست به دست هم داده تا باعث بروز چنین مشکلاتی شود.

انتهای پیام/.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار