اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ؛
آبادان - شوشان ؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: موضوعی که در ذوالفقاری به وجود آمده یک فاجعه بوده چرا که اگر تعامل و همکاری میان شهردار و شورا وجود داشت می‌توانستیم خیلی راحت تر و بهتر این مسائل را حل کنیم.
شوشان آبادان ؛ به گزارش خبرنگار شوشان در آبادان ، حمید کوراوند در جلسه بررسی فنی و حقوقی پروژه های ذوالفقاری که با حضور دیگر شورای شهر، شهردار، معاونت فنی و عمرانی و مدیرعامل جدید سازمان عمران شهرداری آبادان در سالن جلسات ساختمان شورا برگزار شد اظهار کرد: وقتی بحث ۳ میلیارد تومان برای پروژه ها و پشت آن ۲۰ پیمانکار مطرح می شود، مسئله‌ای که به ذهن انسان میرسد این است که چه خبر بوده؟ چگونه پروژه ۳ میلیارد تومانی را بین ۲۰ پیمانکار تقسیم کردید؟

وی افزود: البته به اینها نباید گفت پیمانکار؛ چرا که در بین آنها شاید فقط ۳ پیمانکار وجود داشته باشد و مابقی پیمانکار نبوده اند!

وی با بیان اینکه تمامی ۱۸۰۰ پیمانکار موجود در آبادان مشخص هستند، گفت: اگر از این تعداد پیمانکار که در آبادان وجود دارد در این پروژه بیشتر از ۳ پیمانکار وجود داشته باشد می توان گفت تصمیم درستی اتخاذ شده است.

کوراوند افزود: بنده به دیدگاه جناب حمید پور احترام می‌گذارم که می خواستند از پیمانکاران بومی استفاده و آن ها را حمایت کنند و ما نیز نظرمان حمایت از بومی هاست. اما باید از پیمانکاران بومی که توانایی انجام کار را دارند استفاده کرد. در آبادان پیمانکارانی داریم که قادرند پالایشگاه، پیچیده‌ترین تجهیزات نفتی، فاضلاب و جاده بسازند. اما استفاده از پیمانکاران کوچه بازاری که هیچ تجربه کار پیمانی را ندارند اشتباه است.

وی ادامه داد: در این پروژه ها پیمانکارانی حضور داشتند بازاری، فروشنده و اداری که شکل واگذاری پروژه ها به آنها مبهم است. چرا که این فکر برای هر کسی به وجود می‌آید که اینها چگونه پروژه‌ها را برنده شده اند؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به انتخاب شریفی بعنوان مدیرعامل جدید سازمان عمران شهرداری، تصریح کرد: اکنون پس از انتصاب آقای شریفی به عنوان مدیرعامل سازمان عمران شاهد آن هستیم که حداقل ماشین آسفالت را در سطح شهر کردیم که در حال لکه گیری آسفالت خیابان ها هستند که از ایشان و انتخاب شایسته شهردار تشکر می کنیم.

وی افزود: اگر پرسنل هر کدام در جای خود قرار گیرند و از تجربه ها استفاده شود موفق خواهیم شد زیرا معتقدم نباید تجربه و تخصص پرسنل را نادیده گرفت چرا که با استفاده از آنها می توانیم موفق شویم.

وی به سخنان شهردار در خصوص طرح همسان سازی اشاره کرد و ادامه داد: آقای حمید پور در ابتدای سخنان خود از طرح همسان سازی صحبت کرد که باید به ایشان بگویم هیچ یک از اعضای شورای شهر با این طرح مشکلی ندارند و اساساً طرح خوبی است. اما ما با نحوه اجرا، کیفیت و زمان اجرا مشکل داریم.

کوراوند خاطرنشان کرد: همسان سازی ممکن است در مناطقی مانند ذوالفقاری، امیری و احمدآباد و یا حتی مناطقی که ساخت و سازها در یک سطح انجام نشده امکان پذیر نباشد، اما در امیراباد فاز ۲ و ۴ به استثنای یک الی دو کوچه که همان مشکلات را دارند ممکن است در دیگر مناطق این اقدامات امکان‌پذیر باشد.

وی افزود: بنابراین باید بودجه ای که منطقه آزاد به شهرداری آبادان اختصاص داده را در مناطقی هزینه کنیم که ضرورت دارد نه مناطقی که هزینه می‌کنیم و به نتیجه نمی‌رسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اینکه پیمانکاران بر اساس رتبه بندی از سطح ۵ الی ۱ به ترتیب مشخص می شوند و بر اساس توانمندی به رتبه بالاتر می رسند اشاره و اظهار کرد: پیمانکارانی که در پروژه های شهرداری حضور دارند رتبه های ۳ و ۴ هستند که هر کدام باید دارای سیستم نظارتی، طراح، کنترل کیفی و برنامه ریز باشند.

وی افزود: شهرداری آبادان باید سیستم نظارتی قوی داشته باشد و با آقای شمخانی که گفته اند سیستم نظارتی شهرداری ضعیف عمل کرده کاملا موافق هستم. چرا که آنها بودجه را به شهرداری آبادان اختصاص دادند و چنانچه فشار هم بیاوریم ممکن است دیگر بودجه ندهند که جا دارد از منطقه آزاد نیز تشکر کنم.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر آبادان با این سوال که دستگاه نظارت شهرداری در این پروژه ها چه اقداماتی کرده است، گفت: کاری به آن ندارم که وظیفه آنها برای نظارت بر پروژه ها بوده یا خیر، اما سوال اینجاست که دستگاه نظارت شهرداری در این پروژه ها چه اقداماتی را انجام داده است؟ هر زمان که برای کنترل و نظارت بر پروژه ها بازدیدی داشتیم ایرادات را از ابتدا اعلام کردیم و گفتیم که ارتفاعات و سطح کاری را رعایت کنید، زیرسازی را به اندازه کافی تراکم بگیرید، مصالح با کیفیت را انتخاب کنید و حتی بنده بارها نسبت به آب پاشی بتن تاکید داشتم که به صورت مرتب انجام شود.

وی تصریح کرد: بنابراین نظارت بر انجام پروژه ها به شدت ایراد دارد و بحث فقط هزینه‌های مالی نیست؛ سه میلیارد تومان هزینه شده و اکنون باید ۴ میلیارد تومان دیگر هزینه کنیم تا اینها درست شوند و بدتر از این ها این است که سه ماه مقابل منازل مردم کنده کاری صورت گرفته و نخاله و زباله جمع شده است. برای این موضوع می خواهیم چه مبلغی را در نظر بگیریم و با چه نرخی باید قیمت گذاری کنیم؟

وی افزود: این تذکرات را در ابتدای شروع طرح دادیم اما متاسفانه به دلیل عدم نظارت شهرداری اکنون با مشکلات بسیاری مواجه شده ایم. بنده نیز اصلا کاری به نظارت طرح هفتم ندارم چرا که این وظیفه ما برای نظارت از پروژه ها بوده و دستگاه‌ نظارت طرح هفتم برای منطقه آزاد تایید می کند که آن بودجه ای که در شهر وارد می شود آیا درست هزینه شده یا خیر و اینکه تایید کند یا نکند به ما هیچ ارتباطی ندارد.

کوراوند ضمن تشکر از سازمان منطقه آزاد اروند برای تخصیص اعتبارات عمرانی به شهر آبادان، خاطرنشان کرد: اگر این بودجه ها درست هزینه و انجام نشود مقصر آن فقط و فقط شهردار و شورای شهر است. ایرادات که فقط مختص منطقه ذوالفقاری نیست بلکه دیگر مناطق هم همچون امیرآباد و فرهنگیان با چنین ایراداتی مواجه شده‌اند و حتی در مناطقی هم که هنوز پروژه‌ها آغاز نشده چنین ایراداتی وجود دارد.

وی افزود: به نظر بنده تنها پروژه‌ای که با کیفیت در حال انجام است فقط فاز ۴ امیرآباد می باشد. در هر منطقه که کار به خوبی انجام شود باید تشکر و قدردانی کنیم. ایراداتی که در پروژه ها وجود دارد به صورت مکتوب به شهردار اعلام شده و در صورتی که این ایرادات برطرف نشوند از دادستانی به عنوان مدعی العموم می‌خواهیم به این موضوع ورود کنند و ماجرا را بررسی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرح نامه ارسالی پرداخت و گفت: در این نامه ایرادات را اطلاع دادم که ۱- زیرسازی ها مناسب انجام نشده ۲- تراکم ها به خوبی در نظر گرفته نشده ۳- شیب و تراز مناسب در نظر گرفته نشده ۴- مسیر آب و کانیوها صحیح نیست ۵- مصالح مصرفی غیر استاندارد و بسیار نامرغوب است. ۶- در بیشتر مناطق کوچه ها کاملاً تخریب و به حال خود رها شده‌اند و رفت و آمد مردم را با اختلال مواجه کرده‌ است. ۷- هیچ برنامه زمانبندی و اطلاعاتی به مردم داده نمی شود که مردم بدانند چه مدت زمان پروژه شروع و به اتمام می رسد. ۸- پروژه ها طبق برنامه زمان بندی شده پیش نمی‌روند. ۹- نخاله ها در منطقه امیرآباد تا ذوالفقاری به صورت پراکنده است، پیمانکاری که در حال انجام پروژه است باید شبانه کوچه را تمیز کند و تحویل دهد.

وی ادامه داد: حتما باید مشخصات حقیقی و حقوقی پیمانکاران و قراردادهای آنان به شورای شهر ارائه شود. همچنین مناطق و سازمانها پیش از هرگونه انجام عملیات عمرانی تغییر هندسی یا هر گونه تغییراتی دیگر باید حتما شورا را در جریان امور قرار دهند. زیرا نمی‌خواهیم مشکلات تانکی دو دوباره اتفاق بیافتد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه قبل از شروع هر کاری باید شورا در جریان امور قرار گیرد، عنوان کرد: اگر شورا از شروع هر کاری با خبر باشد می تواند نظر خود را ارائه و در جهت سهولت کار، همکاری و همیاری داشته باشد.

وی افزود: روز بازگشایی پاکات مناقصه حتما باید رئیس کمیسیون و ناظر مربوطه سازمان‌ها و مناطق حضور داشته باشند.

وی به راه اندازی سایت اطلاع رسانی سازمان های شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: سازمان عمران و دیگر سازمان ها می بایست سایت اطلاع رسانی راه اندازی کنند تا وضعیت پیمان ها، مناقصات، قراردادها و اقداماتی که آن سازمان انجام می دهد را به اطلاع عموم برساند. همچنین سازمان عمران و دیگر سازمان‌های شهرداری به عنوان ناظر پروژه ها باید نفرات خود را مشخص و به شورا معرفی کنند.

کوراوند تصریح کرد: تاریخ شروع به کار، مدت زمان قرارداد، برنامه زمان بندی شده پروژه ها حتما باید به کمیسیون مربوطه اطلاع داده شود و سازمان ها باید به صورت مکتوب گزارش هفتگی خود را که از پیمانکاران دریافت می کنند به کمیسیون های مربوطه ارائه دهند.

وی افزود: در هر پروژه مصالح مصرفی باید به تایید شهردار، معاونت فنی و عمرانی شهرداری و شورای شهر برسد تا از شروع هر پروژه بدون تایید خودداری شود.

وی با بیان اینکه همه ما در فکر حل مشکلات مردم و شهرداری هستیم، گفت: همه کسانی که در شورای شهر خدمت می کنند و اینجا حضور داریم در فکر حل مشکلات مردم بوده و اصلا بحث مان محاکمه نیست زیرا مردم در افکار، ذهن و نگاه شان ما را قضاوت می کنند و ما را مورد محاکمه قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: موضوعی که در ذوالفقاری به وجود آمده این است یک فاجعه بوده چرا که اگر تعامل و همکاری میان شهردار و شورا وجود داشت می‌توانستیم خیلی بهتر این مسائل را مدیریت و حل کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، اظهار کرد: هر سخن و نظری که ما در اینجا می‌دهیم خدای ناکرده با شخصیت حقیقی کسی کاری نداشته و نداریم زیرا شخصیت افراد برای من قابل احترام است اما آنچه را که وظیفه خود می دانیم حتما باید اجرا کنیم بدون آنکه بخواهیم ملاحظه کسی را کرده باشیم.



انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار