اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
روز 20 شهريورماه هر سال روز ملي گراميداشت مقام امامزادگان است و به اين دليل در سراسر كشور برنامه هاي متنوع فرهنگي اجرا مي شود ولي در شهرستان شوشتر كه از نظر تعدد امامزادگان در خوزستان و جنوب غرب كشور بي نظير است هيچ اتفاق فرهنگي در اين زمينه رخ نداده است.

*شهر چهل امامزاده شوشتر در روز ملي گراميداشت امامزادگان تهي دست و فقير از نظر فعاليت فرهنگي در امامزادگان بود و حتي اداره اوقاف شهرستان شوشتر به خود زحمت برگزاري مراسمات نمادين مرسوم در اين زمينه را نداد.

به گزارش شوشترنامه، روز 20 شهريورماه هر سال روز ملي گراميداشت مقام امامزادگان است و به اين دليل در سراسر كشور برنامه هاي متنوع فرهنگي اجرا مي شود ولي در شهرستان شوشتر كه از نظر تعدد امامزادگان در خوزستان و جنوب غرب كشور بي نظير است هيچ اتفاق فرهنگي در اين زمينه رخ نداده است.

تكيه بر برنامه هاي ابلاغي استان، نبود خلاقيت در اجراي برنامه هاي فرهنگي، خمودگي در بخش فعاليت در امامزادگان و فعاليت مديران سكون طلب باعث شده است كه در چنين روز بزرگي در شهرستان شوشتر هيچ اتفاق فرهنگي رخ نهدهد و مردم تنها به ديدن بنرهاي تيپ استاني را در شهرستان شوشتر بسنده كنند.

وجود مقام صاحب الزمان(عج)، امامزاده عبدالله(ع)، محمد ابن زيد، سيد محمد بازار و.. در شهرستان شوشتر كه همگي تنها با يك واسطه و يا دو واسطه از نظر نسبي به معصوم مي رسند توانمندي بسيار زيادي براي توسعه فعاليت هاي فرهنگي و رونق توريسم مذهبي است كه در شوشتر از اين بعد استفاده شايسته اي نمي شود.

خلاصه كردن فعاليت هاي فرهنگي به دعوت روحاني، نور افشاني در مراسم هاي جشن و اعياد مذهبي و برگزاري برنامه هاي جشن خياباني به مناسبت ميلاد ائمه اطهار نشان از اوج فعاليت فرهنگي در شهرستان شوشتر است و براي استفاده از اين امامزادگان شريف تنها محل برگزاري جشن ها در امامزادگان در نظر گرفته مي شود.

در ديگر شهرهاي استان و كشور كه از نظر تعداد امامزادگان با شوشتر قابل مقايسه نيستند برنامه هايي مانند عطر افشاني و غبارروبي و ... مزار شريف امامزادگان برگزار شد ولي در شوشتر دريغ از يك فعاليت كوچك.

وضعيت تاسفبار بقاع متبرك امامزادگان در شهرستان شوشتر مانند سيدمحمد بازار، عبدالله بانو و... خود گوياي توجه خاص متولي اصلي اين مكان هاي مقدس در شهرستان شوشتر است.

نگارش در اين وادي نيازمند گوشي بيكار و 70 من كاغذ است تا مثنوي هزار و يك شب مشكلات بقاع شهرستان شوشتر را بنگاريم و البته كسي هم در اين بخش درسي نخواهد گرفت و سخنان نگارنده همچون ميخي بر سنگ است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار