اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
معاون وزیر آموزش و پرورش:
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اهداف وزارت آموزش و پرورش در خوزستان محقق شده که مهم ترین آن کسب رتبه نخست آموزش و پرورش این استان در پوشش صددرصدی نوآموزان دوره پیش دبستانی است.
رضوان حکیم زاده بیان کرد: هدف از سفرم به خوزستان بازدید از فضاهای آموزش عشایر و تحقق برخی اهداف این وزارتخانه در این استان است و اگر امروز دانش آموزان ما می توانند با آزادی درس بخوانند و در آرامش زندگی کنند بخاطر رشادت های عشایر عزیز است. 

وی افزود: یکی از مهم ترین اهداف وزارت آموزش و پرورش توسعه دوره پیش دبستانی بوده که خوزستان موفق به کسب رتبه نخست در جذب نوآموزان پیش دبستانی شده و امروز مشاهده کردم که در سخت ترین مسیرهای تردد درخوزستان نیز مراکز پیش دبستانی دایر است.

حکیم زاده با اشاره به اینکه تحصیل فقط محدود به مراکز شهری و مناطق بزرگ نیست، بیان کرد: خوشبختانه در این سرزمین فرصت برابر برای تحصیل دختران و پسران فراهم است و تمامی دانش آموزان روستایی باید با رعایت عدالت آموزشی به تحصیل خود ادامه دهند.

حکیم زاده گفت: ساخت مدرسه شبانه روزی در منطقه عشایری لالی با جدیت دنبال می شود با این امید که دانش آموزان ما پس از دبستان در مدارس دوره متوسطه ادامه تحصیل دهند.

** ساخت 100 مدرسه عشایری در چهار سال 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: در چهار سال گذشته حداقل 100 مدرسه در مناطق عشایری این استان ساخته شده است و این حق دانش آموز عشایری است که از عدالت آموزشی در تمامی شاخص ها برخوردار باشد.

محمد تقی زاده در عین حال بر لزوم توسعه مدارس شبانه روزی در مناطق عشایری تاکید کرد و افزود: امیدواریم با حمایت وزارت آموزش و پرورش از ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری، به زودی مجوز ساخت یک مدرسه شبانه روزی در مناطق عشایری لالی صادر شود. 

تقی زاده همچنین از جذب ٣٠٠ نفر از دانش آموختگان عشایری در آموزش و پرورش درسال های اخیر خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانیم میزان بکارگیری جوانان عشایری را در آموزش و پرورش افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یک هزار و 800 نوآموز در مناطق عشایری خوزستان مشغول تحصیل هستندافزود: با اجباری شدن دوره پیش دبستانی در خوزستان کلاس های پیش دبستانی در سراسر این استان راه اندازی شد و هم اکنون در سخت عبورترین مناطق عشایری نیز دوره پیش دبستانی برقرار است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به همراه مدیر آموزش و پرورش عشایر کشور و مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مسئولین استانی روز دوشنبه از مدارس عشایری منطقه لالی در شمال خوزستان دیدن کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار