اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
رئیس اداره پیش‌دبستانی خوزستان:
نوید زنگنه با بیان اینکه تاکنون 4500 نفر از کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی شده‌اند، گفت: از این تعداد کودکان، 452 نفر استثنائی، 1410 نفر مهاجر، 127 نفر بیمار، 18 نفر شاغل، 17 نفر ازدواج کرده، 49 نفر فوت شده و 1832 نفر بدسرپرست بودند.
نوید زنگنه در نخستین جلسه شورای هماهنگی حقوق کودک که امروز (25 مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پیگیری وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل بیشتر کودکان در سن 6 تا 12 سال پیگیری می‌شوند و اطلاعاتی که از وزارت آموزش و پرورش برای ما ارسال می‌شود بیشتر شامل این گروه سنی کودکان است.

وی با اشاره به لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل تصریح کرد: اطلاعاتی که در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل برای ما ارسال می‌شود فاقد آدرس و یا کدملی است بنابراین شناسایی این کودکان تنها کار آموزش و پرورش نیست.

رئیس اداره پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل مهم‌ترین مرحله در پیگیری وضعیت آنان محسوب می‌شود زیرا پس از شناسایی کودکان است که می‌توانیم دلیل بازماندن از تحصیل را متوجه شویم. 

زنگنه عنوان کرد: فایل اطلاعات دانش‌آموزان اشکالاتی دارد اما تنها اطلاعاتی که از این دانش‌آموزان در دست است در این فایل قرار دارد. در این زمینه صحبت شده است تا اطلاعات بیشتری به ما ارائه دهند.

وی گفت: طبق فایل اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل که در فروردین ماه به دست ما رسیده است، 12 هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان داریم و تقریبا تعداد دختران و پسران بازمانده از تحصیل به هم نزدیک است.

رئیس اداره پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: همکاران ما با توجه به اطلاعاتی که دارند تلاش می‌کنند با دهیاران و شیوخ منطقه ارتباط‌ برقرار کنند تا با کمک آنان، کودکان را در مهرماه در مدارس ثبت‌نام کنند.

زنگنه گفت: تاکنون 4500 نفر از کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده‌ایم که 500 نفر از این تعداد جذب مدارس شده‌اند. همچنین 41  نفر از مقطع ابتدایی خارج و به مقطع بعدی ارجاع شدند. 

وی عنوان کرد: همچنین از این تعداد کودکان، 452 نفر استثنائی، 1410 نفر مهاجر، 127 نفر بیمار، 18 نفر شاغل، 17 نفر ازدواج کرده، 49 نفر فوت شده و 1832 نفر بدسرپرست بودند.

رئیس اداره پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: عوامل مختلفی در بازمانده شدن از تحصیل تاثرگذار هستند. بدسرپرست بودن کودکی به این معنی است که والدین این دانش‌آموز به دلایل متفاوت اجازه تحصیل به کودک را نداده ند. 

وی افزود: بارها همکاران ما برای برگرداندن به تحصیل کودکی اقدام کرده‌اند و مورد برخورد فیزیکی قرار گرفته‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار