اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
معاون امور اجتماعی:
یعقوب شلیش پور:باید کارگروه‌های شورای حقوق کودک در بخش فرهنگی و حقوقی در زمینه مقابله با کودک‌آزاری اقدام کنند.
یعقوب شلیش‌پور در جلسه شورای هماهنگی حقوق کودک که امروز (25 مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه موارد بسیاری از کودک‌آزاری‌ها توسط والدین کودک رخ می‌دهد، اظهار کرد: قوانین کشور در بحث مقابله کودک‌آزاری مشکل دارند. 

وی ادامه داد: پدر و پدربزرگ به عنوان ولی کودک هستند و حتی اگر خشونت‌های آنان به قتل کودک منجر شود، قصاص نمی‌شوند اما در صورت وقوع چنین اتفاقی توسط مادر کودک، مادر قصاص می‌شود. بنابراین باید کارگروهای این شورا در بخش فرهنگی و حقوقی به این قضیه ورود کنند.

شلیش‌پور با اشاره به شرایط زندگی برخی کودکان بدسرپرست، گفت: در حال حاضر به بهانه وضع معیشتی بد حتی به تغذیه کودک برای رشد مناسب توجه نمی‌شود در حالی که مواردی مانند تغذیه از حقوق اولیه کودک محسوب می‌شوند.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: باید کارگروه‌های این شورا موارد و مشکلاتی که در حوزه کودکان وجود دارند را استخراج کنند تا یافته‌ها را در دست قانون‌گذاران قرار بدهیم.

وی گفت: متاسفانه تعداد کمی از سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت تخصصی به موضوع کودکان توجه کرده‌اند در حالی که باید سمن‌های ویژه حقوق کودک بیشتری تشکیل شوند.

شلیش‌پور با اشاره به اجرای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، عنوان کرد: اولویت نخست ما جلوگیری از افزایش کودکان بازمانده از تحصیل است و در مرحله بعدی شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و برگرداندن به چرخه تحصیل است.

وی بیان کرد: در حال حاضر دهیاری‌ها به صورت ویژه در بحث شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل اقدام کرده‌اند. در تلاش برای رسیدن به آمار دقیق از کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان هستیم. همچنین در بحث اعتبارات اجتماعی امسال اعتبار ویژه‌ای داریم که طی دو هفته آینده می‌توانیم این اعتبار را تخصیص و توزیع کنیم تا به صورت ویژه کار دنبال شود.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سید کامل موسوی فرهنگی از ملاثانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
comment
0
0
comment در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل باید طرحی بصورت اختصاص یارانه کودکان بازمانده از تحصیل تهیه شود و اعتبارات یارانه ای با تعیین مبلغ ماهیانه در اختیار آموزش و پرورش یا دهیاریها قرار گیرد تا به خانواده های آنها در قبال ثبت نام در مدارس اختصاص یابد . این طرح باعث خواهد شد که خانواده ها تشویق شوند و پرداخت یارانه حمایتی از مهرماه تا اسفند ماه ادامه یابد . از تهیه اقلام و اجناس برای بازماندگان خودداری شود و فقط بصورت مالی کمک شود . در خصوص کودک آزاری باید عرض کنم که علت این پدیده دوعامل می تواند باشد و آن فقر فکری و فقر اقتصادی . علت اصلی فقر مالییا اقتصادی است که خانواده ها بدلیل ناتوانی در تامین مایحتاج تحصیل فرزندان خود نسبت به آنه بی توجه می شوند و تبدیل به آسیب برای فرزندان خود خواهند شد و عدم تحصیل باعث کودک آزاری اجتماعی خواهد شد و عملا کودک بدون داشتن جایگاه در اجتماع که همان جایگاه تحصیل است ، مورد آزار عوامل مخرب اجتماعی خواهد شد و تبدیل به آسیب اجتماعی میشود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار