اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
استاندار خوزستان ، عنوان کرد ؛
آبادان - شوشان ؛ استاندار خوزستان ، گفت : مرز شلمچه آماده ترین مرز کشور است و اقدامات بسیار خوبی برای تردد زوار اربعین حسینی در نظر گرفته شده.
شوشان آبادان ؛ به گزارش خبرنگار شوشان مستقر در مرز شلمچه ؛ غلامرضا شریعتی امروز جمعه (27 مهرماه) در حاشیه بازدید از مواکب و پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : اقدامات بسیار خوبی برای تردد زوار اربعین حسینی در نظر گرفته شده و همانگونه که شاهد هستیم مرز شلمچه آماده ترین مرز کشور است.

وی افزود : در مرز شلمچه اقدامات زیر ساختی بصورت اساسی و مؤثر انجام شده و در حوزه تامین امنیت بطور کامل از ورودی استان تا پایانه مرزی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی ادامه داد : تیم های امینتی ، اطلاعاتی و انتظامی اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند و خوشبختانه تا امروز مشکلات امنیتی در مسیر تردد زوار بوجود نیامده است.

شریعتی با اشاره به برخی مشکلات در مرز شلمچه ، بیان کرد : پیش از پایانه مرز شلمچه مشکلات بسیار جزئی وجود داشت که بنا شده امروز این مشکلات نیز برطرف شود.

وی افزود : مواکب قبل از پایانه با مشکلات آبرسانی مواجه بودند که مقرر شده امروز نیز این موارد برطرف شود، خوشبختانه سایر موارد و اقدامات بخوبی انجام شده و مشکلی در تردد زواری که به مرز شلمچه مراجعه می کنند وجود ندارد و تمهیدات لازم با برنامه ریزی انجام شده است.

استاندار خوزستان ، به تردد کامیون های حمل کالا  و صادرات اشاره کرد و گفت : مشکل تردد کامیون های حمل کالا برای صادرات از مرز شلمچه به کشور عراق از استان نبوده زیرا این موضوع بطور مرکزی رخ داده.

وی افزود : مرز شلمچه تنها مرز زمینی کشور است که کامیون های حمل کالا می توانند برای صادرات کالا به عراق از آن استفاده کنند و مرزهای مهران و چذابه اجازه خروج کامیون ها را ندارند.اکنون با دستور وزیر محترم کشور و هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق مقرر شده هر چه سریعتر مشکل تردد کامیون ها تا آخر امشب حل شود.

شریعتی با بیان اینکه روز به روز تردد در مرز شلمچه افزایش پیدا می کند ، تصریح کرد : تا کنون بیش از 50 هزار نفر زائر از مرز شلمچه عبور کردند .امیدواریم با تمهیداتی که در نظر گرفتیم  و اقدامات زیرساختی و هماهنگی های انجام شده برای راهپیمائی عظیم اربعین حسینی ، حضور مردم عزیز ایران اسلامی برای تردد و عبور از مرز شلمچه به سوی کربلای معلا روز به روز بیشتر و بیشتر شود و در آمار تردد زائران افزایش بسیاری داشته باشیم تا امسال نیز همچون سال های گذشته عزت ایران اسلامی و شیعیان به جهان نشان داده شود.

وی افزود : همچنین از این تعداد زائر تا کنون بیش از 9 هزار نفر زائر اتباع خارجی  از مرز بین المللی شلمچه برای حضور در راهپیمائی اربعین حسینی عبور کردند.


انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار