اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
معاون سياسي، اجتماعي استاندار خوزستان در مراسم توزيع تجهيزات هنرستان هاي فني و حرفه اي و كار دانش:

 معاون سياسي استاندار خوزستان اظهار كرد: تجهيز كارگاه هاي مدارس فني و حرفه اي و كار دانش در استان خوزستان در راستاي تقويت مهارت آموزي گام بلندي براي كاهش معضل بيكاري در استان است

به گزارش شوشان و به نقل از اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش خوزستان، علي حسين حسين زاده صبح امروز يكشنبه ٢٩ مهرماه ٩٧ در مراسم توزيع تجهيزات هنرستان هاي فني و حرفه اي و كار دانش خوزستان كه در پژوهشسراي غدير اهواز برگزار شد، گفت:  بيكاري از مشكلات عمده اي است كه در سطح كشور وجود دارد و ضمن اينكه خانواده ها را رنج مي دهد، سبب ايجاد معضلات اجتماعي و اقتصادي زيادي در جامعه مي شود.

ي نرخ بيكاري در خوزستان را بالا دانست و تصريح كرد: علي رغم اقدامات دولت هاي مختلف، به دليل برخي مسائل ساختاري نرخ بيكاري در سطح كشور بالاست و در استان خوزستان و برخي شهرستان هاي آن حتي از ميانگين كشوري نيز بالاتر است.

حسين زاده با بيان اينكه معضل بيكاري فقط به كشور ما اختصاص ندارد، گفت: با توجه به شرايط جديد،  معضل اشتغال فقط مختص كشور ايران  نيست و ساير كشورها نيز درگير اين مسئله هستند، اما در دنيا براي رفع اين مشكل راهكارهايي ارائه شده است .

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر در حوزه دانشگاهي و در نسل سوم دانشگاه ها با رويكرد جديدي در مهارت آموزي رو به رو هستيم، گفت: امروزه جايگاه مدارك تحصيلي كاهش يافته است و در حال حركت به سمت مهارت آموزي هستيم.

حسين زاده گفت: در دنياي امروز براي استخدام نياز به حرفه و مهارت است و نه مدرك دانشگاهي و ما هم بايد در اين مسير حركت كنيم و آموزش  و پرورش بستر بسيار مناسبي براي تحقق اين كار است.

وي با اظهار اينكه هم اكنون تغييرات  ابزارهاو تجهيزات تكنولوژي  بسيار زياد است، يادآور شد: اميدواريم با تجهيز كارگاه هاي مدارس فني و حرفه اي و كار و دانش در استان خوزستان  گام هاي بلندي در راستاي مهارت آموزي و كاهش معضل بيكاري در اين استان برداشته شود

گفتني است؛ صبح امروز توزیع تجهیزات کارگاهی مدارس فنی حرفه ای و کاردانش خوزستان با اعتبار بالغ بر 25 میلیارد ریال در استان آغاز شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار