اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
معاون سیاسی استاندار:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: تجهیز كارگاه‌های مدارس فنی و حرفه‌ای و كار و دانش در خوزستان در راستای تقویت مهارت آموزی گام بلندی برای كاهش معضل بیكاری در استان است.
علی‌حسین حسین‌زاده در مراسم توزیع تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و كار دانش خوزستان كه امروز، یک‌شنبه (29 مهرماه) در پژوهشسرای غدیر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیكاری از مشكلات عمده‌ای است كه در سطح كشور وجود دارد و ضمن اینكه خانواده‌ها را رنج می‌دهد، موجب ایجاد معضلات اجتماعی و اقتصادی زیادی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به نرخ بالای بیكاری در خوزستان افزود: علی‌رغم اقدامات دولت‌های مختلف، به دلیل برخی مسائل ساختاری نرخ بیكاری در سطح كشور بالا است و در خوزستان و برخی شهرستان‌های آن نرخ بیکاری حتی از میانگین كشوری نیز بالاتر است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با توجه به شرایط جدید، معضل اشتغال فقط مختص كشور ایران نیست و سایر كشورها نیز درگیر این مساله هستند اما در دنیا برای رفع این مشكل راهكارهایی ارائه شده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینكه در حال حاضر در حوزه دانشگاهی و در نسل سوم دانشگاه‌ها با رویكرد جدیدی در مهارت آموزی رو به رو هستیم، افزود: امروزه جایگاه مدارك تحصیلی كاهش یافته است و در حال حركت به سمت مهارت آموزی هستیم. در دنیای امروز برای استخدام به حرفه و مهارت نیاز است نه مدرك دانشگاهی و ما هم باید در این مسیر حركت كنیم و آموزش  و پرورش بستر بسیار مناسبی برای تحقق این كار است.

وی تصریح کرد: هم اكنون تغییرات ابزارها و تجهیزات تكنولوژی بسیار زیاد است. امیدواریم با تجهیز كارگاه‌های مدارس فنی و حرفه‌ای و كار و دانش در خوزستان، گام‌های بلندی در راستای مهارت آموزی و كاهش معضل بیكاری در این استان برداشته شود.  

به گزارش ایسنا، صبح امروز طی مراسمی و با حضور مسئولان استانی، تجهیزات کارگاهی مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش خوزستان با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال در استان توزیع شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار