اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
با پشتیبانی سپاه ؛
آبادان - شوشان ؛ دبیر ستاد اربعین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، گفت : حدود 110 هزار ظرفیت اسکان در نجف ، کربلا و سامرا توسط سپاه و بسیج پشتیبانی می شوند.

شوشان آبادان ؛ به گزارش خبرنگار شوشان مستقر در مرز شلمچه ؛ سردار یعقوب سلیمانی ، امروز یکشنبه ( 29 مهرماه) در حاشیه بازدید از تردد زوار ، مواکب و پایانه مرزی شلمچه ، اظهار کرد : خداوند را سپاس گذاریم که امسال هم همانند سال های گذشته توفیق خادمی به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) تحت عنوان ستاد اربعین سپاه ، بسیج و راهیان نور و همچنین ستاد استقبال از زائرین غیر ایرانی را به ما عنایت کرد. خوشبختانه هرچه زمان سپری می شود شاهد کمیت و کیفیت حضور زائرین هستیم زیرا هدف و انگیزه یکی است و این کار عشقی و دلی انجام می شود.همه بعنوان خادم و خدمت به زائر ابا عبدالله الحسین (ع) در تلاش هستند.

وی افزود : امسال هم همانند سال های گذشته برنامه ریزی بسیار خوب و مناسبی در جهت خدمات رسانی و استقبال از زائرین اتباع غیر ایرانی صورت گرفته که از هفت مرز مبادی وردی کشور برای تردد زوار اتباع خارجی هماهنگی های لازم انجام و ستادی تحت عنوان استقبال از زوار غیز ایرانی تشکیل شده است.

وی ادامه داد : هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم  در مبادی ورودی برای تشکیل ستاد استقبال مردمی با مشارکت همه دستگاه‌ها با محوریت مردم انجام ‌شده است.تسهیلاتی در زمینه بسته های غذایی با ذائقه آنها ، بسته های فرهنگی ، اقدامات فرهنگی ، استقبال و اسکان در محل های در نظر گرفته شده و محل هایی برای مترجمین تا بتوانند بهره بیشتری را ببرند ارائه می شود.

دبیر ستاد اربعین سپاه گفت: هماهنگی ها و برنامه ریزی های بسیار خوبی برای تردد زوار غیر ایرانی در خاک عراق صورت گرفته و از مواکب ایرانی مستقر در خاک عراق و مواکبی که متولیشان رزمندگان هستند که بیش از 30 موکب در آنجا ایجاد کردند خواستیم تا فضایی را در اختیار این زائرین قرار دهند وبا وجود مترجمین این زوار بهره کافی را ببرند. بر مبنای تمهیدات اندیشیده شده و روزانه اسکان ما در عراق بطور 12 شبانه ‌روز برنامه‌ ریزی‌ شده که بیش از یک‌ میلیون و 320 هزار نفر در شب است ، امسال نیز هماهنگی و افزایی با این نگاه که همه خادمان زائران اباعبدالله الحسین باشیم نسبت به سال گذشته برجستگی‌های خودش را دارد.

سلیمانی افزود: سپاه و بسیج نیز تمام توان خود را در کنار سایر دستگاه ها و نهادها بویژه سازمان های مردم نهاد بکار گرفته بطوریکه حدود 110 هزار ظرفیت اسکان در نجف ، کربلا و سامرا پشتیبانی و کمک کرده است.

وی از خدمات رسانی اکیپ های درمانی در کشور عراق خبرداد و خاطرنشان کرد : 12 اکیپ درمانی با مشارکت هلال احمر شامل دارو ، عوامل اجرایی ، پزشک ، پرستاراز مجموعه بهداری های سپاه کشور در مواکبی که در عراق مستقر هستند تامین شده است.

وی گفت : حدود 200 تریلر لبه دار جهت حمل کالا برای مواکب و حمل زائرین بصورت رایگان از مرز مهران تا شهر کوت و از آنجا تا کربلا و نزدیکی نجف برنامه ریزی شده و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : زائران غیر ایرانی از استان‌های شمال غرب کشور همچون آستارا، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام، اردبیل و مرز مهران وارد کشور می‌شوند و بر اساس آمار موجود و برحسب تعلقاتی که دارند، مسیر خروجی اتباع خارجی مرز شلمچه است.

رئیس سازمان راهیان نور کشور به ارائه خدمات توسط سپاه و بسیج و راهیان نور در ایام ربعین به زائرین اشاره و اظهار کرد : سپاه ، بسیج و راهیان نور و ظرفیت راهیان نور از ابتدای آبان ماه در جهت خدمات رسانی به زائرین در بحث کلیات اربعین حسینی قرار گرفته ، ستاد اربعین سپاه و بسیج از اول آبان ماه راهیان نور دانش‌آموزی و عمومی را متوقف کرده و تمامی ظرفیت‌های ترابری شامل 650 دستگاه اتوبوس جوان سیر، بیش از 500 دستگاه اتوبوس ، مینی بوس و وسایط نقلیه مجموعه سپاه ، 2 رام قطاری که از تهران به خوزستان می‌آیددر اختیار زوار ابا عبدالله الحسین (ع) قرار داده است.

 انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار