اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: دستگاه های اجرایی خوزستان با مشارکت در تنظیم بسته ضد تحریمی آماده مقابله با تحریم های پیش رو باشند.
امید حاجتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری در اهواز اظهار کرد: خوزستان بیش از دیگر مناطق کشور در معرض تحریم ها قرار دارد و این موضوع ناشی از دولتی بودن اقتصاد این استان است.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی از اولویت های نظام و دولت است و باید همه دستگاه ها به سیاست ها و برنامه ریزی ها توجه داشته باشند، گفت: مشارکت در تنظیم بسته ضد تحریمی می تواند بخش مهمی از آسیب های ناشی از آن را کاهش دهد.
دبیر شورای برنامه ریزی خوزستان، ادامه داد: جنگ اقتصادی با دور جدید تحریم ها جدی تر خواهد شد و به همین دلیل هیچگونه کم کاری و بی توجهی قابل قبول نیست.
عضو ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت های و توانایی های اقتصادی در راستای کاهش اثرات تحریم های ظالمه تاکید کرد و گفت: امسال 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود تا صنایع و واحدهای اقتصادی با روندی مناسب تر در مقابل تحریم ها مقاومت داشته باشند.
وی یادآور شد: بسته های 12 گانه دولت برای مقابله با تحریم ها در جلسه 24مرداد امسال ارایه و مصوب شد و قرار بود دستگاه های اجرایی پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی خود برای کاهش آثار تحریم ها را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال کنند اما فقط تعداد معدودی در این زمینه مشارکت داشتند.
حاجتی ادامه داد: تدوین 12بسته اجرایی شامل آثار سناریوهای مختلف تحریم و تقسیم‌ کار دستگاه‌ های اجرایی برای مقابله با آن، محاسبه آثار تحریم بر بودجه عمومی و سناریوهای جبرانی، راهکارهای مهار و مدیریت رشد نقدینگی، تامین انرژی مطمئن در شرایط تحریم، تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، حمل و نقل دریایی، ریلی و هوایی در این دوره، صنعت، معدن و تجارت، نحوه واگذاری دارایی‌ های مازاد دولت به مردم (سهام و املاک مازاد)، تسهیل در مشارکت عمومی و خصوصی برای اجرای طرح های عمرانی، تامین معیشت فقرا و کاهش فقر مطلق، رونق تولید و اشتغال گسترده و نیز تدوین راهکارهای ویژه مقابله با تحریم در حوزه IT و ICT، خواهد بود.

** آثار تحریم بر بودجه عمومی خوزستان
وی با تاکید بر اینکه شدت اثر گذاری تحریم بر بودجه خوزستان بیش از متوسط کشوری است، گفت: بودجه استان ها متاثر از دو بخش سه درصد صادرات نفت خام و درآمد مالیاتی است.
حاجتی افزود: در شرایط تحریم، استان های دیگر با 10 درصد کاهش بودجه و خوزستان با 24 درصد کاهش در اعتبارات تملک دارایی ها رو به رو می شود.
وی گفت: در بخش مصارف دولت که شامل بودجه ، هزینه و تملک دارایی سرمایه ای است، دو سوم یعنی 66 درصد اعتبارات هزینه ای مندرج در قانون بودجه صرف پرداخت دستمزد و تعهدات بیمه ای می شود و 83 درصد اعتبارات هزینه ای اجتناب ناپذیر است.

** هزینه در امور غیر ضروری ممنوع
دبیر شورای اقتصاد مقاومتی خوزستان با اشاره به اینکه با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و تصویب هیات وزیران هزینه در امور غیر ضروری ممنوع است، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید توجه داشته باشند که نوسازی تجهیزات و لوازم اداری، اجاره و خرید ساختمان جدید اداری، رفاهی فرهنگی و ورزشی، هزینه مصرفی و ملزومات اداری، هزینه سفرهای خارجی، چاپ نشریات غیر مرتبط با وظایف دستگاه اجرایی، هزینه برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و مانند آن هزینه غیر ضروری محسوب می شود.
ایرنا/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
دیدبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
comment
0
0
comment برادر گرامی کارمندان همین حالا هم در تحریم هستند و حقوقشان کفاف مخارجشان را نمی دهد جنابعالی و مدیران دیگر می بایست خود را برای تحریم آماده کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار