اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۳۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
پس از مقتدایی گزینه‌های خوبی ملی هم مطرح بود اما آن‌قدر چندصدایی و لابی‌گری به عمل آمد تا نتیجه انتخاب فردی جوان و فاقد تجربه کافی برای مدیریت ارشد استان شد، اگر صداها واحد و نیت‌ها خیرخواهانه بود شاید استان شاهد انتخاب استانداری واجد شرایط و مجرب و کارآزموده مانند اصفهان می‌شد ولی نشد.

شوشان - نوید قائدی :

در استان خوزستان سال‌هاست انتخاب مدیران ارشد، مدیران کل و حتی مدیران میانی به مشکلی بغرنجی تبدیل‌شده است. این مشکل آن‌قدر فراگیر شده که در تمام سطوح قابل‌مشاهده است، موضوع به حدی عمومی و فراگیرنده که صدای بلند آن به مرکز رسیده است و مسئولان کشوری بارها اعلام کرده‌اند این چندصدایی و سهم خواهی درون استانی چه معنا و مفهومی دارد، متأسفانه به دلیل عدم داشتن برنامه‌های مدون به‌عنوان استراتژی اجرایی و توسعه استان خوزستان، محفل گرایی بی داد می‌کند، فردگرایی و به کرسی نشاندن نیروهای خودی و حفظ منافع فردی، گروهی و قومی و محفلی در رأس این انتخاب‌ها قرار دارند، البته با همین مشی مسموم و دیدگاه اگر در جایگاه‌های مدیریتی افرادی شایسته و توانمند هم قرار می‌گرفتند جای گله و شکایت نبود ولی طی این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که در بعضی سمت‌ها افرادی غیرمتخصص، فاقد تجربه کافی و حتی شم مدیریت در تمامی حوزه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... گمارده شده‌اند و نتیجه بروز این‌همه مشکلات عدیده در استان و گرفتاری شهروندان شده است.

 در انتخابات شوراها و شهرداران و نمایندگان مجلس و... مسائل بسیاری مطرح است که مجال بحث آن نیست، نمی‌توان منکر این واقعیت تلخ بود که افراد و گروه‌های زیادی با افکار، عقاید، نظرات و منافع گوناگون در پی آن هستند که کرسی مدیریت‌ها از نیروهای آنان باشد و حتماً به طبع آن در پی اشغال سمت‌های زیردستی و مدیریت‌های میانی و خرد هم می‌باشند و این موضوعی است که مسئولان کشور آن پی برده‌اند که این دعواهای مناسبتی برای رضای خداوند و منافع مردم نیست و اهداف دیگری در میان است.

جایگاه استان از جهت پتانسیل‌های بالای ملی برای دولت بسیار مهم است و در انتخاب استاندار در تلاش بود فردی باتجربه و کارایی لازم را در سمت به کار گیرد و بعد از عزل آقای مقتدایی دولت نمی‌خواست تن به آزمون‌وخطای دیگری دهد ولو به قیمت ناراحتی افراد و گروه‌های زیادی نوبتم و گزینه‌های خوبی ملی هم مطرح بود اما آن‌قدر چندصدایی و لابی‌گری به عمل آمد تا نتیجه انتخاب فردی جوان و فاقد تجربه کافی برای مدیریت ارشد استان شد، اگر صداها واحد و نیت‌ها خیرخواهانه بود شاید استان شاهد انتخاب استانداری واجد شرایط و مجرب و کارآزموده مانند اصفهان می‌شد ولی نشد.

درنهایت این حرکات به نفع مردم منطقه نخواهد بود و بازندگان اصلی این بازی‌های مسموم سیاسی مردم و بجا ماندن عقب‌ماندگی‌هایی است که همه از آن‌ها رنج خواهند برد، امید این می‌رفت حسب تجربیات تلخ گذشته این رفتارها اصلاح می‌شد ولی ظاهراً گوش شنوایی نیست، نمونه‌های عینی تغییر و جابجایی فرمانداران، تغییر مدیران کلی مانند راه و شهرسازی، توسعه نیشکر، ورزش و جوانان و سازمان راهداری و... و به‌کارگیری افرادی است که از تجربه کافی و توان مدیریتی لازم برخوردار نیستند.

از جانب اهالی خرد و روشنفکران مردمی و کسانی که خیر و صلاح مردم استان را مدنظر دارند و جزو سرمایه‌های اجتماعی استان هستند بارها مسائل و مشکلات و آفت‌های این نوع رفتارها عنوان‌شده که اگر واقعاً گوش شنوایی بود تاکنون حتماً عمل می‌شد رویه‌های غلط گذشته اصلاح می‌شد حال که چنین نیست تنها رسالت مهم و اساسی بر دوش مردم فهیم و بصیر است و تجربه نشان داده خرد و شعور جمعی و عمومی مردم هیچ‌گاه اشتباه نخواهد کرد. لذا باید مطالبات و صدای خود را از رویه‌های قانونی و برحسب حقوق شهروندی تعریف‌شده در قانون به گوش مسئولان کشور برسانند و نگذارند حوادث تلخ گذشته تکرار و عقب‌ماندگی‌های استان پابرجا بماند و فرصت‌های طلایی پیش رو به‌راحتی از دست بروند، جایگاه مطبوعات مستقل بومی و سازمان‌های مردم‌نهاد که بر خواسته از توده‌های مردمی و متخصصین است بسیار مهم است که متأسفانه به دلیل عدم توسعه مناسب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فعلاً تأثیرگذاری و جایگاه مطلوب خود را ندارند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
comment
0
0
comment جناب مسئول شوشان شما چند روز قبل صاحبان رسانه و خبرنگاران را به همصدایی و دوری از تشنج آفرینی در جامعه دعوت کرده بودید ولی ظاهرا این دوست شما حرف شما را زمین انداخته یا به عبارتی اصلا توجه نکرده است!!!!!!!!!!!!!!!!!
comment
دادرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
comment
0
0
comment چون مديران استان انتخابي نيستند انتصابي هستند اگر انتخابي بود براساس يك شاخص هايي انتخاب مي شدند اما انتصاباتي هستند كه بشه جواب بعضي خواشته هاي نامعقول نمايندگان را بدهند .
شوشان مطمونم هستم منتشر نمي كني .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار