اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

شوشان - مهرداد پرویزی :

این مطلب را از باران اولی که بر سر اهواز امد شروع به تنظیم و نوشتن  کردم و تا امروز ادامه داشت که عکس العمل شهرداری و شورا را خوب سنجیده باشم

در فصول بارندگی همه ساله علاوه بر مشکلات جوی همیشه مشکلات شهری و ضعف مدیریت شهری هم نمود پیدا می کند و در این مواقع است که می توان به کاربرد استاندارد خدمات شهری توسط شهرداری و عوامل مرتبط پی برد.

باران پاییزی امسال در شهر اهوازبه گونه ای به زمین نشست که تمامی مشکلات پنهان در دل شهر و نیز معضلات خواب رفته در معابر شهر را بیدار و زنده کرد.

از آغاز بارش ها، پاییز چهره خود را به شهر اهواز نشان داد اما پیش از آنکه مهلت لذت از این نعمت الهی را موجب شود، اختلال در تردد شهروندان را به دنبال داشته است.

شهرداری اهواز از زمان فصل عمرانی حرکت های فضاسازی شهر را آغاز می کند و این در حالی است که همیشه در این زمان مدنظر یا به اتمام نمی رسد یا در اواخر فصل عمرانی کارها صورت می گیرد و در نهایت به بارندگی بر می خورد و این مسئله نتیجه ای جز ایجاد محیطی آلوده از گِل و لای در کوچه و خیابان و همچنین مشکل در تردد شهروندان ندارد.

با شدت گرفتن بارش باران در اغلب خیابان‌ها و معابر و کوچه هایی که تا قبل از نوسازی و بازسازی وضعیت مطلوبی داشتند هم اکنون دچار گرفتگی شده و این گِل و لای است که از باران باقی می ماند و نصیب مردم می شود.

در این مدت شهرداری علاوه بر بهسازی جداول به آسفالت کوچه ها و خیابان ها هم پرداخته است اما گویا به جای اینکه تمامی کوچه ها و خیابان هایی که لازمه بهسازی اند را در نظر بگیرند به نوعی با اعمال سلیقه اقدام می کنند. به گفته شهروندان اهواز ای شهرداری هرجا را که دوست داشته باشد آسفالت می کند و مابقی را ندید می گیرد و این خود نوعی بی توجهی نسبت به حس مسئولیت پذیری را می رساند

جداولی سرریز از آب

از ابتدا و انتهای اکثر خیابان های شهر اهواز تغییرات داده شده توسط شهرداری دیده می شود در بعضی از نقاط این تغییرات اصولی و براساس استاندارد می باشد اما در بسیاری آن طور که باید دقت لازم صورت نگرفته است و از طرفی هم نوعی اعمال سلیقه دیده می شود. اعمال سلیقه ای که حس مسئولیت را زیر سؤال می برد.

اینکه عملیات بهسازی معابر و کوچه و خیابان در دستور کار شهرداری قرار دارد مسئله خوبی است اما اگر در این میان اعمال سلیقه ها نباشد و به قولی گوشه ای را دیدن و مابقی را نه، می تواند اثربخش باشد.

  این نحوه  مدیریت در حالی صورت می گیرد که تک تک اعضای شورای شهر معتقدند شرایط نامساعد هوا اجازه درست کار کردن را نمی دهد.!

ظی یک سال گذشته  وعده های برای حل مشکلات مطرح شده است که متاسفانه بعد از گذشت یک سال این امر محقق نگردیده است . مدتی است شهرداری اهواززیر ذره بین نگاه مردم نه از نظر کار بلکه از نظر رد شدن از یکسری خط قرمزها قرار گرفته است.

در واقع شهرداری و اعضای شورای شهر در حالی مدعی انجام وظیفه به نحو احسن هستند که اعتراضات شهروندان نشان از بی اعتمادی بیش از پیش به مجموعه مدیریت شهری دارد.

از اعتراضات شهروندان در خصوص عملیات بهسازی و بازسازی و آسفالت کردن خیابان ها و کوچه ها گرفته تا دیگر خدماتی همانند تضمین سلامت مردم با تعیین تکلیف برای جایگاه زباله ها همه و همه را می توان با یک نگاه گذرا دید و به این نتیجه رسید که اگر وضعیت به همین صورت باقی بماند احتمال شکست محبوبیت شهردار جناب اقای کتانباف  وجود خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار