اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
مهرعلیزادهقائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری خوزستان:
انتقاد و اعتراض شدید قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی به افزایش ناعادلانه و بی رویه قیمت بلیط های پروازی*: *سازمان تعزیرات حکومتی نقش خود را پررنگ‌تر کند

یداله مهرعلیزاده افزایش قیمت ها را ناشی از سوء مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین عدم دقت و نظارت کافی  نهادهای بازرسی ملی و استانی در نظارت بر این رویه قیمت گذاری ناعادلانه عنوان کرد.

مهرعلیزاده با بیان این که این افزایش قیمت روز چهارشنبه در فرودگاه مهرآباد تهران مشاهده شد، افزود:  بلیت هایی با قیمتهایی بین ۶۰۰  تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، مسیر تهران _ اهواز و بالعکس توسط مسافرین خریداری شده  که موجبات نارضایتی آنان فراهم شده بود.  در این رابطه به مدیریت فرودگاه تهران مراجعه  و دلایل افزایش بلیت را جویا شدیم که متاسفانه پاسخ مناسبی ندادند و موضوع قیمت شناور بلیت را مطرح کردند! لذا ناگزیر شدیم با دفتر بازرسی فرودگاه تماس بگیریم که بازرس فرودگاه از افزایش قیمت بلیت طی روزهای گذشته از سوی برخی خطوط هواپیمایی به صورت بی رویه خبرداد و اظهار کرد: «مراتب افزایش غیرقانونی و بی رویه بلیت هواپیما به صورت کتبی گزارش شده اما تاکنون اقدام مشخصی صورت نگرفته و متاسفانه بعضی از آژانس های فروش بلیت نیز از این وضعیت سواستفاه کرده و به طور دلخواه قیمت ها را افزایش دادند!»

مهرعلیزاده با بیان اینکه موضوع را به مقامات استانی و نهادهای بازرسی و تعزیراتی استان انتقال دادیم، افزود: علیرغم این پیگیری؛ اما متاسفانه بر اساس اطلاعات به دست آمده، هنوز این افزایش سلیقه ای قیمت در جریان است. لذا قرار شد موضوع در جلسه اضطراری قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان که روز شنبه این هفته  برگزار می شود، مطرح و موضوع افزایش بی رویه قیمت های آژانس های هوایپمایی و همچنین متخلفان عدم پیگیری و نظارت بر افزایش قیمت ها بررسی و تصمیم گیری می شود.

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری خوزستان در امور اقتصادی با اظهار تاسف از  نادیده گرفته شدن حقوق مصرف کنندگان خوزستانی، عنوان کرد: مخالف آزادسازی نرخ بلیت بر اساس ارائه خدمات کیفی تر و بیشتر نیستیم اما باید «سقفی برای این افزایش قیمت» پیش بینی شود، زیرا چنین آشفتگی قیمت گذاری در هیچ کدام از اقتصادهای شناور جهان وجود ندارد!

مهرعلیزاده تصریح کرد:  متاسفانه شرکت های هواپیمایی و در کنار آنها آژانس های بلیت فروش نیز بدون هیچ ضابطه  دست به افزایش بی دلیل قیمت ها می زنند! قرار نیست با هر نوع تعطیلی و به اسم شناور سازی، هر افزایش قیمت ناعادلانه و غیر منطقی بر شهروندان و استفاده کنندگان خوزستانی تحمیل شود. 

این مقام مسئول تاکید کرد: باید به این مساله توجه و عنایت ویژه داشته باشیم که فرودگاه اهواز، سومین فرودگاه ایران از نظر تعداد پرواز،  فرودگاه آبادان رتبه هشتم و فرودگاه های دزفول و ماهشهر نیز خدمات پروازی مهم‌ و تاثیرگذاری انجام  می دهند. با توجه به این موارد، همه باید بدانیم که افزایش بی رویه قیمت بلیت پرواز بر فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری استان خوزستان تاثیر منفی می گذارد. لذا عدم نظارت و شفافیت قیمت گذاری طی ماه های گذشته به ویژه در زمان اربعین که مهم ترین رویداد مذهبی و سیاسی کشور به شمار می آید، نیازمند پیگیری از سوی دستگاه های نظارتی ملی و استانی است. 

مهر علیزاده در ادامه تصریح کرد: بخشی از چنین نا به سامانی قیمتی، ناشی از سوء مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین عدم دقت و نظارت کافی  نهادهای بازرسی ملی و استانی در نظارت بر این رویه قیمت گذاری ناعادلانه بوده است. زیرا هم قیمت شناور ناعادلانه تعیین شده و هم فروش چارتری بلیت صورت گرفته، بنابراین وظیفه خود می دانیم نظارت بیشتری بر عملکرد ایرلاین ها داشته باشیم .

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار نهادهای نظارتی و بازرسی، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در مقابله با نرخ های نجومی بلیت هواپیما باید نقش پررنگ تر‌خود خود را ایفا کند تا این مساله به زودی در قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان خوزستان بررسی و تصمیم گیری شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار