اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خوزستان گفت: طبق برنامه ای که با موافقت کشور عراق پیش بینی شده، اتباع خارجی تا پایان صفر می توانند برای زیارت ائمه اطهار به عراق سفر کنند.
حمید سیلاوی اظهار کرد: میزان تردد اتباع خارجی نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است و اتباع همچنان در حال خروج از مرزهای خوزستان برای رفتن به عتبات عالیات در کشور عراق هستند.

وی افزود: با توجه به تاخیری که در ورود اتباع خارجی چه به صورت ترانزیتی و چه مقیم کشور وجود داشته است، طبق برنامه ای که با موافقت کشور عراق تعیین شده است، اتباع خارجی تا پایان صفر می توانند به زیارت مرقد ائمه اطهار در عراق بروند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با یادآور شدن اینکه اتباع دو دسته هستند و گروه دوم را اتباع مقیم کشور تشکیل می دهند، از خروج بیش از ۹۲ درصد اتباع ثبت نام کرده از کشور برای شرکت در اربعین خبر داد و گفت: گروه دوم اتباع  خارجی، اتباع مقیم کشور ایران هستند که آنها با توجه به برنامه تعیین شده با اخذ ویزا، صدور دفترچه ویزا نیز در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند که بیشتر آنها موفق به شرکت در این مراسم شدند.

وی افزود: بیش از ۵۳ هزار اتباع نفر ثبت نامی بوده اند که از این میان ۴۹ هزار نفر موفق به دریافت روادید و ورود به عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی شدند.

سیلاوی با بیان اینکه از ۳۹ کیور در مراسم اربعین امسال شرکت کرده اند به عمده کشورهایی که مرزهای خوزستان را برای گذر به سمت عراق انتحاب کرده اند، اشاره کرد و گفت: اتباعی که ایران را برای تردد به صورت ترانزیت انتخاب کردند بر حسب جمعیت به ترتیب پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، ازبکستان، هند، روسیه، قزاقستان، داغستان روسیه و چندین کشور دیگر بوده اند.

وی همچنین از به کارگیری ۲۰۰ نفر به عنوان مترجم در مرز شلمچه برای خدمات رسانی به اتباع خارجی در این مرز خبر داد و اظهار کرد: در راستای ایجاد رفاه حال اتباع خارجی سعی شده است از واحدهای مختلف برای  اتباع کشورهایی که احتمال داده می شود برای خروج به مرز شلمچه مراجعه کنند مترجم مستقر شود ۲۰۰ نفر به این منظور انتخاب شدند.

برپایی ۱۵ موکب توسط اتباع غیر ایرانی در مرز بین المللی شلمچه برای ارائه خدمات یه زائران حسینی دیگر موضوعی بود که توسط  مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان مطرح شد.
مهر/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار