اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
مدیرکل گمرک خوزستان گفت: از سال آینده دو سگ موادیاب در گمرکات مرزهای چذابه و شلمچه مستقر می شود که محل اصلی استقرار آنها مرز شلمچه است.
غلامرضا بلوطی میرزا در حاشیه بازدید از روند خدمات رسانی گمرک در مرز چذابه در جمع خبرنگاران با اشاره به توقیف محموله ۳۰ تُنی آرد در مرز چذابه اظهار کرد: این محموله توقیفی از محل ورود موقت بود که با رایزنی نهادهای ذیربظ مشکل حل شد.

وی با اشاره به عدم وجود منع قانونی کالا از طریق ورود موقت برای محموله آرد تصریح کرد: بر اساس بخشنامه های ابلاغی ورود محموله از محل ورود موقت به گمرک منعی ندارد.

ناظر گمرکات خوزستان خبر داد: از سال آینده دو سگ موادیاب در گمرکات مرزهای چذابه و شلمچه مستقر می شود که محل اصلی استقرار آنها مرز شلمچه است. 

بلوطی میرزا بیان کرد: در گمرک چذابه همکاران با اشراف و تسلط بر بخشنامه های ورود کالا به صورت قانونی ارزیابی و قضاوت را انجام می دهند.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص زمان ازسرگیری مجدد تردد کامیون های تجاری توضیح داد: از روز یکشنبه هفته آینده تردد کامیون های تجاری دوباره برقرار و به حالت عادی برمی گردد ولی استانداری باید آزادسازی و عادی شدن روند صادرات را به پلیس راهور اعلام کند؛ گمرک آمادگی کامل برای ازسرگیری سرعت تردد کامیون های تجاری را دارد.

بلوطی میرزا اضافه کرد: امسال ۴۸ نفر در دو مرز چذابه و شلمچه مستقر و ۲۰ نیروی دیگر نیز از سایر گمرکات کشور برای خدمات رسانی و تسهیل تردد زائران در ایام اربعين حسینی در این مرزها مستقر شد‌ند.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون های تجاری در ایام اربعین در مرزهای استان با مصوبه ستاد اربعین و دستور استاندار گفت: به دلیل ممنوعیت و عدم تردد کامیون های تجاری در ایام اربعین ظرفیت بخش تجاری به بخش مسافری منتقل و در این قسمت نیز خدمات مطلوبی ارائه شد.

بلوطی میرزا عنوان کرد: امسال با توجه به پیش بینی های انجام شده در مرز شلمچه تعدادی دستگاه ایکس ری جدید نیز به تجهیزات این مرز افزوده و نصب شد. 

وی با بیان اینکه برای اورهال دستگاه های ایکس ری از ۲۰ روز پیش اقداماتی انجام شده افزود: در شلمچه کارشناسان اورهال به مدت ۳۰ روز و در مرز چذابه به مدت ۲۰ روز مستقر شدند.

ناظر گمرکات خوزستان یادآور شد: بروزرسانی و ارتقای دستگاه های ایکس ری یکی از مهمترین مسائل مورد توجه است.

بلوطی میرزا با بیان اینکه امسال هیچ کمبودی در مرز چذابه احساس نمی شود، یادآور شد: خوشبختانه خدمات رسانی ها به صورت مطلوب انجام و نیروها نیز به شکل شبانه روزی مشغول خدمات رسانی هستند.
مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار