اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیر کل مدیریت بحران گفت: اگر کسی در فضای مجازی به دنبال مخاطب و عضو است، با نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نه تنها نمی تواند مخاطب پیدا کند بلکه اعتبار رسانه را نیز زیر سوال می برد.
کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع رسانی خوزستان در مرکز مانیتورینگ اداره کل مدیریت بحران خوزستان افزود:برخی در فضای مجازی کارشان فرافکنی است برای همین جایگاهی بین افکار عمومی ندارند و نخواهند داشت.

وی گفت: وقتی بدون هماهنگی اطلاعیه از سوی مدیریت بحران خبر کذب انتشار داده می شود تنها موجب بی نظمی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به چگونگی تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری از سوی ستاد مدیریت بحران خوزستان افزود: استاندار رییس ستاد مدیریت بحران و مدیر کل مدیریت بحران، دبیر و سخنگوی ستاد مدیریت بحران استان است لذا اگر تصمیمی برای تعطیلی یا کاهش ساعت گرفته می شود تنها تصمیم اداره کل مدیریت بحران نیست بلکه حاصل تصمیم گیری چندین دستگاه است و زمانی که تصمیم نهایی اتخاذ شد توسط اداره کل مدیریت بحران خوزستان ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در خصوص نقدها سازنده و منصفانه همه مدیران ملزم هستند که خود را پاسخگو بدانند.

حاجی زاده گفت:دربخش اطلاع رسانی در صدا وسیما و خبرگزاری های رسمی خوزستان مشکلی نداریم و به موقع همه چیز اطلاع رسانی می شود و تعامل مناسبی در این حوزه وجود دارد. 

وی در ادامه با بیان این که کارگروه‌ها ابزار اصلی مدیریت بحران هستند ادامه داد: کارگروه آموزش و اطلاع رسانی استان یکی از 14 کارگروه مهم ذیل ستاد مدیریت بحران استان به شمار می رود.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود:زیرساخت ها در خوزستان فرسوده هستند و مشکل دارند این در حالی است که این استان از همه لحاظ پایه و ساختار کشور است و هر گونه خلل در فعالیت های استان می تواند کشور را با چالش رو به رو کند.

وی با تاکید بر اینکه در ستاد مدیریت بحران باید موضوعات به شکل علمی مورد بررسی قرار گیرند گفت: بدون برنامه و سند جامع آموزش، سند تاب آوری و سند جامع پهنه بندی نمی‌توان برای بحران های خوزستان برنامه ریزی کرد.

حاجی زاده با اشاره به راه اندازی مرکز مانیتورینگ اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران، نخستین مرکز مانیتورینگ در خوزستان و جزو پیشرفته ترین مراکز مانیتورینگ کشور است که از نظر اطلاعات و فناوری از مرکز مانیتورینگ شهرداری تهران نیز مجهزتر است.

** لزوم ساماندهی کانال ها و سایت های غیرمجاز
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در خوزستان نیز در این نشست گفت:با توجه به رشد بی رویه کانال ها و سایت های خبری غیرمجاز در فضای مجازی لزوم وجود یک متولی که نظارت بر کار این کانال ها و سایت ها را داشته باشد بسیار احساس می شود.

محسن بهاروند استان خوزستان را استانی بحران خیز دانست و توضیح داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی خوزستان، می توان گفت یک روز بدون بحران در این استان وجود ندارد.
وی افزود: در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار شاهد هستیم که برخی کانال ها برای جمع کردن عضو اقدام به فرافکنی می کنند و از چندین روز قبل خبرهای جعلی و بدون منبع را انتشار می دهند به طوری که انگار در این استان کاری جز تعطیلی مدارس وجود ندارد.

رییس ایرنا خوزستان تعطیلی مدارس را آسیب به روند تحصیلی دانش آموزان بیان کرد و گفت: اگر آموزش لازم در این زمینه وجود داشت سطح مطالبات مردم به تعطیلی مدارس تنزل پیدا نمی کرد.
وی بر نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی خوزستان بر سایت های غیرمجاز و کانال ها تاکید کرد و افزود: گاهی این کانال ها و گروه های اجتماعی با نشر اخبار غلط و بدون منبع ذهن مردم را به سمت و سوی غیرواقعی جهت می دهند که لازم است این اداره کل فکری به حال وضعیت این کانال ها داشته باشد. 

بهاروند با بیان اینکه هم اکنون در حوزه اطلاع رسانی در مواقع بحرانی کارهای خوبی صورت گرفته گفت: با این همه هنوز نواقصی در این حوزه وجود دارد که باید برطرف شوند.

وی با اشاره به واگذاری تعطیلی شهرستان ها به فرمانداری ها افزود:از زمانی که تعطیلی مدارس و ادارات شهرستانها به فرماندارها واگذار شده شاهد نوعی سلیقه ای عمل کردن در این حوزه از سوی فرماندارها هستیم که لازم است مدیریت بحران استان در این حوزه تصمیم مناسب تری را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: شکل دیگری که در مواقع بحرانی رسانه ها با آن رو به رو هستند پاسخگو نبودن برخی دستگاه های مربوطه است در حالی که دستگاه های متولی باید از همان لحظات اولیه بحران پاسخگو باشند و اطلاعیه و اخبار خود را به موقع ارسال کنند.
ایرنا/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سید مرتضی موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
comment
0
0
comment مولی علی (ع) می فرماید:
هر که ریاست و مسئولیتی را بپذیرد که اهلیت آن را ندارد جایگاه او پر از آتش خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار