اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
وزیر نیرو:
شوشان- وزیر نیرو گفت: اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان و ایلام انجام شده و آب مورد نیاز اراضی تامین شده است .
به گزارش شوشان رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین بهره برداری از فاز اول پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام در سطح ۲۹۵ هزار هکتار گفت: کار مشترکی با همکاری وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و برای فاز دوم نیز اقدامات لازم در جهت تامین آب انجام شده است .
وی افزود: بخش عمده ای از فعالیت ها و تلاش ها به برکت نظام اسلامی صورت گرفته تا چنین طرح های به بهره برداری برسد.
وزیر نیرو تصریح کرد: برای این که چنین طرح های به بهره برداری برسد علاوه بر سدها ، سازه های دیگری باید احداث شود و سیستم های تنظیم آب و ۱۱ سطح تنظیمی ، ۱۶ ایستگاه پمپاژ و ۵ سازه مورد نظر است .‌
وی گفت: ۶۹۵ کیلومتر طول کانال های اصلی و انتقال اجرا شده و اکنون  کانال های یک و دو، ۳۹۷۰ کیلومتر است ، شبکه های زهکشی ۱۶۰۰ کیلومتر و زهکشی های درجه ۲ ، ۲۰۴۰ کیلومتر است.
اردکانیان تصریح کرد: قبل از انقلاب حدود ۱۷۰ هزار شبکه به بهره برداری رسیده و اکنون ۲۷۰ هزار هکتار در خوزستان به آن اضافه شده و در دست بهره برداری است .
وی گفت: بهره برداری رسمی این طرح با شکوه فراوان برگزار شده و امید است بتوانیم در سایر عرصه های مختلف برای استفاده بهینه از آب تلاش دوچندانی صورت دهیم . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار