شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
جهانگیری خبر داد:
شوشان- معاون اول ریاست جمهوری گفت: ۱۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و نیرو برای بخش های آب و خاک کشور قرار می گیرد که یک اقدام بی سابقه در طول تاریخ ایران است.
به گزارش شوشان اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات بهره برداری از طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام در سطح ۲۹۵ هزار هکتار اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم در بخش کشاورزی و آب کشور تحول جدی صورت گرفته است.
وی افزود: اولین سفر رییس جمهور در سال ۹۲ به خوزستان بود و متوجه شدیم که از سال ۷۵ چنین طرح بزرگی استارت خورده اما روند کندی دارد و همین امر باعث شد دولت تصمیم مهمی در این خصوص اخذ کند.
وی ادامه داد: مجوز اختصاص ۱/۵ میلیارد دلار با عنایت رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی برای این طرح صادر شد و سرعت کار بیشتر شد .
وی بیان کرد: در سال های جاری حدود ۳۲ درصد درآمد نفت کشور به صندوق توسعه ملی ریخته می شود اما دولت همواره سعی کرده تنها برای اقدامات توسعه ای آسای کشور از این صندوق اعتباری را درخواست کند.
وی گفت: اکنون که فشار های زیادی بر کشور وارد شده و صادرات ما کاهش یافته با این وجود میزان صادرات مورد نیاز را داشته ایم.
وی گفت: از سال ۷۵ تا ۹۲ حدود ۷۰ هزار هکتار از این اراضی احیا شد اما از سال ۹۳ تاکنون به ۲۹۵ هزار هکتار افزایش یافته و این بی انصافی است که بگویند دولت ضعیف کار می کند .
وی گفت: در روستاها تعداد بالایی از ماشین آلات مستقر شده و کار بزرگی در تاریخ خوزستان در بخش کشاورزی صورت گرفته است و این کار بی شک کمک شایانی برای مناطق کم برخوردار است .
جهانگیری بیان کرد: با تلاش مسئولان خوزستان این طرح باید تا مرحله نهایی تکمیل شده و کشاورزان نیز در نگهداری این اراضی تلاش کنند .
وی ادامه داد: باتوجه به خشکسالی موجود باید از قطره های آب بهترین بهره برداری را در بخش های مختلف داشته باشیم تا هیچ آبی را هدر ندهیم . 
جهانگیری تصریح کرد: امید است فاز دوم این پروژه نیز با توافق وزارت نیرو و جهاد روند خوبی را سپری کند و اگر هم اعتبارات بیشتری نیاز بود ما حمایت می کنیم .
وی گفت: هشت میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه آب و خاک کشور پیش بینی شده و اراضی مهمی در کشور به بهره برداری می رسد.
 وی گفت: بی شک آثار مثبت و‌موثر اقدامات دولت در زمینه بهینه سازی مصرف آب و احیای اراضی کشاورزی در کشور را نسل های آینده خواهند دید. 
وی یادآور شد: همچنین ۱۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و نیرو برای بخش های آب و خاک کشور قرار میگیرد که یک اقدام بی سابقه در طول تاریخ ایران است .
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار