اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
در 24 ساعت گذشته؛
203 نفر به دنبال بارندگی در 24 ساعت گذشته با عارضه تنفسی، به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان مراجعه کردند.
به نقل از مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا صبح امروز 203 نفر به بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کردند که از این تعداد 174 نفر به صورت سرپایی مرخص شدند.

فرهاد حمزه لویی بیان کرد: همچنین از این میزان مراجعه کننده 14 نفر در بخش ویژه و 15 نفر در بخش بستری شدند.

در 15 آبان امسال نیز 236 نفر و در سوم و چهارم آبان امسال نیز به دنبال بارندگی یک هزار و 294 نفر، و در 29 و 30 مهر یک هزار و 472 نفر به دلیل عارضه تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند.

در پی بارش نخستین بارش باران در آذر پارسال، 184 نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند.

تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران های پاییزی از سال 1392 آغاز شد و تا سال 1394 بیش از 60 هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در نخستین شب بارندگی پاییزی در سال 1395 در کل خوزستان کمتر از یک هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که کاهش 70 تا 80 درصدی نسبت به سال های گذشته را داشت.

18 گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی شد و چهار احتمال مشعل های چاه های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده گیاهی(درخت کنوکارپوس) به عنوان عامل تنگی نفس معرفی شدند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده درخت کنوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس تنگی ها معرفی کرد.

با توجه به تمهیدات انجام شده از جمله رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم همچنین هرس درختان کنوکارپوس پیش از گل دهی در خوزستان،بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان به دلیل عارضه تنگی نفس تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافت.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار