اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون گفت :فاز اول ترمیم پل تاریخی کوت سید صالح به پایان رسید که پیش بینی می شود از ابتدای آذرماه فاز دوم ترمیم این پل تاریخی شروع شود.
حسن ناصر افزود: ترمیم فاز اول این پل به عنوان تنها اثر ثبت شده ملی شهرستان کارون بالغ بر چهار میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح 40 ستون ، 2 دهنه ابتدایی پل و پنج دهنه انتهای پل ترمیم کامل شدند که در فاز دوم نیز ترمیم 2 دهنه میانی این پل ترمیم خواهند شد.

وی از راه اندازی جاده دوم کناری پل کوت سید صالح خبر داد و گفت : با راه اندازی جاده برگشت از کنار پل تاریخی کوت سید صالح به سمت شهرستان کارون امنیت پل از دسترسی سارقان که قبلا فلزهای آن را به سرقت برده بودند در امان خواهد ماند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی کارون با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری این اثر ملی گفت : این اثر تاریخی دارای معماری بسیار منحصر به فردی است که از 39 ستون و 40 دهنه تشکیل شده که با ترمیم آن سعی بر حفظ و نگهداری آن هستیم. 

وی ادامه داد : این اثر ملی واقع در شهرستان کارون به طول 124 متر متعلق به دوره پهلوی اول و به سبک پل‌های ساسانی ساخته شده که در زمان بالا آمدن آب رودخانه و سیل استفاده می شده است . 

روستای 'علوه' قطب گردشگری شهرستان کارون 
ناصر گفت: وجود صدها نفر درخت رطب و خرما ، سفره‌خانه های منحصر به فرد سنتی ،کلوچه محلی سنتی مظفریه ،تولید کفش چرم دست دوز و حصیر بافی از ظرفیتهای گردشگری این شهرستان است. 

وی از اشتغالزایی بیش از 200 نفر در بحث احیاء بوم گردی روستاهای شهرستان کارون خبر داد و افزود : در حال حاضر حدود 160 قایق در بحث قایقرانی و گردشگری آبی در پایین دست رودخانه کارون فعال و آماده ارائه خدمات قایق سواری به گردشگران هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کارون باغ رستوران مضیف روستای 'علوه ' را از دیگر مناطق گردشگری شهرستان کارون معرفی کرد و گفت :این مضیف با قدمتی حدود 120 ساله یکی از زیباترین و چشم نوازترین اماکن گردشگری در روستای 'علوه' است.

شهرستان کارون در جنوب مرکز استان خوزستان به مرکزیت کوت عبدالله شامل دهستانهای کوت عبدالله، استیشن، خزامی، درویشیه(چمران)، شریعتی‌یک، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار