اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
بخشدار مرکزی هندیجان با تایید رخداد آلودگی نفتی در منطقه کوهستانی رگ سفید و روبروی روستای بوطاهری گفت: بارندگی و سیلاب موجب آشکار شدن این آلودگی و انتقال آن به پایین کوه شده که زمین های کشاورزی منطقه را تهدید می کند.
غلامعباس دانش پژوه اظهار داشت: شرکت های حفار و نفتی زیادی در منطقه کوهستان رگ سفید هندیجان مشغول بکارند و احتمالا آلودگی نفتی که توسط یکی از آن ها ایجاد شده توسط سیلاب به پایین کوه منتقل و به نزدیکی اراضی کشاورزی رسیده است.
وی با بیان اینکه حجم این آلودگی بسیار بالاست افزود: روز گذشته و بلافاصله پس از اطلاع، بررسی میدانی توسط بخشداری آغاز و این آلودگی ها در کانال سیلابی که از کوهستان به سمت پایین کوه در جریان است و محیط اطراف آن به میزان وسیعی مشاهده شد.
بخشدار مرکزی هندیجان تاکید کرد: امکان سریز شدن آب از این کانال ها و گسترش آلودگی نفتی به زمین های کشاورزی و روستای بوطاهری با توجه به فاصله کم از کانال(500 متر) در صورت افزایش حجم سیلاب کوهستان وجود دارد.
وی گفت: این کانال در نهایت به دریا می ریزد و باید قبل از احتمال ورود آلودگی نفتی به دریا برای پاکسازی آن چاره اندیشی شود.
دانش پژوه افزود: تصاویر و مستندات لازم جهت پیگیری موضوع به اداره حفاظت محیط زیست هندیجان ارسال شده است و امیدواریم هر چه سریعتر منشا اصلی این آلودگی مشخص شود.

** بررسی برای تعیین منشا آلودگی آغاز شده است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آلودگی نفتی توسط بخشداری مرکزی به این اداره اطلاع رسانی شده است و پس از بررسی دقیق اعلام نظر خواهد شد.
مصطفی حق زاده افزود: شرکت های نفتی زیادی در این منطقه حضور دارند و احتمال نشت نفت از لوله، چاه و یا حوضچه های نفتی این شرکت ها دور از انتظار نیست.

شهریور ماه امسال نیز آلودگی نفتی بخشی از منطقه دریایی بحرکان هندیجان را آلوده کرد.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار