اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
پنجاه و نهمین نشست علنی شورای شهر اهواز؛
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت:امسال به دلیل مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات و خط تولید خودروهای داخلی، تاکنون هیچ تاکسی تحویل داده نشده است.
محمد رستم منش روز دوشنبه در پنجاه و نهمین نشست علنی شورای شهر اهواز با اشاره به اسقاط 300 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر اهواز افزود: طبق مصوبه هیات وزیران در گذشته، 300 دستگاه تاکسی فرسوده که بیشتر تا تولید دهه 70 بودند اسقاط بدون جایگزین شدند؛هم اکنون به دلیل مشکل کمبود تاکسی تعدادی خودروی شخصی ساماندهی شده اند این درحالیست که پارسال 155 دستگاه تاکسی جدید وارد ناوگان تاکسیرانی شهر اهواز شد.
وی گفت: در سال های گذشته به متقاضیان جایگزینی تاکسی های فرسوده تسهیلات پرداخت می شد به طور نمونه راننده تاکسی برای خرید یک تاکسی اروندی 300 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کرد و با 170 میلیون ریال آورده خود صاحب تاکسی جدید می شد اما اکنون قیمت همان تاکسی اروندی به 850 میلیون ریال رسیده و دیگر برای رانندگان خرید آنها صرف نمی کند.
به گفته رستم منش از 116دستگاه تاکسی اروندی فعال در شهر اهواز حدود 80 دستگاه در فرودگاه
اهواز مستقر است و بقیه در سطح شهر، به صورت تاکسی بی سیم و یا در راه آهن فعال هستند.
وی درخصوص ساماندهی سرویس مدارس نیز بیان کرد:امسال برای نخستین بار والدین برای تهیه سرویس مدارس دانش آموزان خود از طریق سامانه سپند اقدام کردند که دسترسی آنها به اطلاعات و رانندگان را سهولت بخشید.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: براساس تفاهم نامه بین وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش کمیسیون ماده 18 که مربوط به ساماندهی سرویس مدارس می باشد به شهرداری ها واگذار شده است.
رستم منش درباره ساماندهی تاکسی تلفنی نیز گفت: در همه شهرها شهرداری به عنوان متولی اصلی حمل و نقل شناخته می شود اما در شهر اهواز اختلاف نظرهایی در این خصوص وجود دارد.

** پیشنهاد استفاده از تکنولوژی آسفالت گرم
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز نیز که برای تصویب بودجه سال 97 این سازمان به صحن علنی شورای شهر اهواز آمده بود گفت: به دلیل مشکلات مالی شهرداری و برای متوقف نشدن پروژه های شهر پیشنهاد استفاده از تکنولوژی بازیافت گرم آسفالت داده شده است.
عباس دغاغله با اشاره به اینکه در کشور 2 دستگاه برای استفاده از این تکنولوژی وجود دارد ادامه داد: روکش خراب آسفالت توسط این دستگاه تراشیده و سپس مخلوط و اصلاح می شود و مجدد قابلیت استفاده دارد، این روش هزینه ها را تا 40 درصد کاهش می دهد.
وی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر سرانجام استخر پارک بانوان توضیح داد: پیمانکار پروژه به خاطر تغییر نرخ قیمت ها در اجرای کار تعلل کرده است البته ایرادات فنی نیز داشت که اصلاح شد و پس از تاییدیه نهایی مجدد این پروژه فعال می شود.
دغاغله درخصوص جاده علی آباد که یکی از تعهدات این سازمان است یادآور شد: برای ساخت این جاده تجهیز کارگاه صورت گرفته و حدود 800 متر نیز گچ کاری شده اما به دلیل وجود تاسیساتی همچون لوله های نفت، گازوییل و بنزین از شرکت های مربوطه استعلام شده که تاکنون جوابی نداده اند.

** کاهش 90 درصدی تخلفات در رهسازی نخاله های ساختمانی
مدیرعامل سازمان حدمات موتوری شهرداری اهواز درخصوص بخشی از پروژه های عمرانی این سازمان گفت:توقفگاه ورزشگاه 30 هزار نفری فولاد یکی از تعهدات این سازمان است که تاکنون 80 درصد آن صورت گرفته است.
علی منصوری ادامه داد: بخشی از اجرای این پروژه شامل 21 هکتار جزو وظایف اداره مسکن و شهرسازی بود اما به دلیل تعلل در اجرا به سازمان خدمات موتوری شهرداری واگذار شد.
به گفته وی احداث باند دوم کوی 300 دستگاه یکی دیگر از پروژه های این سازمان است که زیرسازی آن صورت گرفته و مصالح تامین شده اما به دلیل وجود معارض با مشکلاتی روبه رو شده که صنایع فولاد باید آن را رفع کند.
منصوری درخصوص احداث جاده ساحلی حد فاصل فاز چهارم تا زرگان خاطر نشان کرد: 2 کیلومتر از این جاده زیرسازی شده اما برای ساخت 2 کیلومتر دیگر مشکلاتی با سازمان آب وبرق وجود دارد که باید برای ادامه کار مجوز لازم را صادر کنند.
وی ادامه داد: ساماندهی پسماندهای ساختمانی بخشی از این وظایف است که در این راستا بر روی تمام خودروهای سنگین حامل نخاله GPS نصب شده و فعالیت های آنان را رصد می کند.
منصوری با اشاره به اینکه با این روش میزان تخلف در رهاسازی نخاله های ساختمانی تا 90 درصد کاهش یافته گفت: تعدادی از خودروهای سنگین که هنوز مباردت با ریختن نخاله های ساختمانی در حریم شهر می کنند زیر نظر شهرداری نیستند.
بنابراین گزارش، در این جلسه لوایح تفریغ بودجه سال 95 سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، بودجه سازمان عمران شهری، سازمان خدمات موتوری، آیین نامه تقسیط عوارض، بهای خدمات و مطالبات شهرداری، رهن مجتمع به منظور استقرار شعب تخصصی شهرداری با همکاری دستگاه قضایی، اصلاح مصوبه انعقاد قرارداد عاملیت بانک توسعه تعاون برای انتشار اوراق و پرداخت مبلغی به صورت علی الحساب بابت تامین بخشی از هزینه های دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اکثریت آرای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
گفتنی است این جلسه به دلیل تاخیر برخی اعضای شورای شهر و به حد نصاب نرسیدن نشست علنی، با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار