اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
مدیرعامل یک شرکت مشاوره‌ای در انگلیس معتقد است که به ‌رغم تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، شرکت‌های غربی نباید کسب‌ و کار خود را در ایران تعطیل کنند و از فرصت‌های شگفت‌انگیز سرمایه‌گذاری در ایران چشم‌پوشی کنند.
«اندریاس شوویتزر» مدیرعامل شرکت انگلیسی «ارجان کاپیتال» سیاست‌های خصمانه کاخ سفید علیه ایران را زودگذر و مقطعی توصیف کرد و گفت: طبیعی است که شرکت‌های غربی به ‌ویژه آندسته از شرکت هایی که با آمریکا کار می ‌کنند از فعالیت تجاری در ایران بترسند؛ اما به نظر من آن دسته از شرکت‌هایی که فعالیت کمتری با آمریکا دارند و به آسیای مرکزی به‌ویژه به ایران به‌عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه می‌کنند از فرصت خارق‌العاده تجاری در ایران آگاه هستند. 
وی گفت: ایران دارای 80 میلیون نفر جمعیت با دسترسی به بازاری به بزرگی 400 میلیون نفر است و این فرصت حتی از بازار اروپای شرقی در اوایل دهه 90 بیشتر است.
ارجان کاپیتال شرکتی مشاوره‌ای در انگلیس است که به بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی، برای ورود به بازار خاورمیانه خدمات مشورتی ارائه می‌دهد. 
شوویتزر می‌گوید: ما به شرکت‌ها توصیه می‌کنیم که در ایران بمانند و فعالیت‌های خود را تعطیل نکنند. حتی پیشنهاد می‌کنیم که در عرصه کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنند.
وی افزود: تعداد بالای شرکت‌هایی که برای دریافت کمک در زمینهٔ تجارت در ایران با ما تماس می‌گیرند شگفت‌انگیز است.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش روابط تجاری میان انگلیس و ایران را متأثر از مناسبات پیچیده سیاسی میان دو کشور توصیف کرد و گفت بسیاری از شرکت‌های انگلیسی که علاقه‌مند به فعالیت در ایران هستند از کمک‌های کافی توسط دولت برخوردار نیستند. 
این فعال اقتصادی گفت: بایستی برای شرکت‌ها توضیح داده شود که چگونه می‌توانند درآمدهای خود را طبق قواعد و از مسیر امنی از ایران خارج کنند. 
شوویتزر با بیان اینکه دولت‌ های انگلیس و ایران بایستی خدمات مشورتی بیشتری را برای جذب شرکت‌های انگلیسی به ایران انجام دهند گفت: تعجب می‌کنم که چرا ایران در اروپا دفاتر تجاری ندارند که در آنجا افراد مجرب و اهل‌ فن بتوانند برای کشور بازاریابی کنند.
او درباره پاره‌ای مشکلات شرکت‌های خارجی در ایران به ترتیبات گمرکی و تبدیل ارز اشاره کرد و گفت: دولت ایران بایستی از شرکت‌ها حمایت کند تا آن‌ها بتوانند مواد موردنیاز خود را خریداری و وارد کنند. اگر آن‌ها قادر به خرید و واردکردن مواد نباشند تولید و صادرات صورت نمی‌گیرد.
این فعال اقتصادی ابراز امیدواری کرد که باثبات بازار ارز در کشور 'شرکت‌ها فرصت تجارت در ایران را به مشکلاتش ترجیح دهند و به ایران سفر کنند'
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه گذشته تحت تأثیر فشار لابی صهیونیسم خروج این کشور از برجام را اعلام کرد و چهاردهم آبان، دوره تازه تحریم‌های ضد ایرانی را که عمدتاً صادرات نفت ایران، صنایع هوایی، کشتیرانی و بانکی را شامل می‌شود به اجرا گذاشت.
سایر کشورهای امضاکننده برجام یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.
در راستای مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا ضمن فعال کردن قانون انسداد برای حمایت از فعالیت شرکت‌های خود در ایران، اعلام کرد که سازوکار مالی برای ادامه تجارت شرکت‌های خارجی با ایران و فروش نفت ایران و امکان مبادله تجاری ایران با جهان ارائه می‌کند.
گفتنی است امروز سومین سمینار 'همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا' با حضور دکتر صالحی، و 'چهارمین دور گفتگوهای عالی‌رتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا' با حضور سید عباس عراقچی و هلگا اشمید، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می‌شود.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار