اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان در مراسم گرامیداشت آزادسازی بستان گفت: دشمن بعثی خیال می‌کرد می‌تواند از مردم مرزنشین یارگیری کند اما نمی‌دانست که تعلق مردم بستان به اسلام و تشیع آنان را محکم و استوار ساخته و پای انقلاب ایستاده‌اند.
مراسم گرامیداشت ۸ آذر سالروز آزادسازی شهر بستان در دوران دفاع مقدس، امروز با حضور استاندار خوزستان، آیت‌الله حیدری و جمعی از مردم و مسؤولان در این شهر برگزار شد.

غلام‌رضا شریعتی در این مراسم، اظهار کرد: دشمن بعثی فکر می‌کرد می‌تواند از مردم مرزنشین یارگیری کند اما نمی دانست که تعلق مردم بستان به اسلام و تشیع آنان را محکم و استوار ساخته است و پای انقلاب ایستاده‌اند.

استاندار خوزستان با تشریح اقدامات دولت در بستان، عنوان کرد: وجود جاده استاندارد و امکان رفت‌وآمد خوب یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه است و ما این موارد را یکی پس از دیگری پیگیری خواهیم کرد.

وی گلایه مردم از وضع نامناسب جاده را به‌حق دانست و افزود: طی صحبت‌هایی که با مدیرکل راه داشتیم گله‌های مردم را مبنی بر اینکه در زمان اربعین، به جاده ها رسیدگی می شود اما پس از آن فراموش می شود را به وی منتقل کردیم؛ چرا که این مسیر، جاده ترانزیتی و صادرات است، همچنین مسیر تردد زائرین نیز می باشد.

وی گفت: اگرچه مشکلات اعتباری در این زمینه ها داریم اما مدیرکل راه و شهرسازی قول‌هایی داده اند که بعد از خشک شدن بارندگی‌ها، حتما وضعیت این جاده‌ها را پیگیری خواهند کرد و پیمانکارها را تحت فشار قرار خواهند داد تا این پروژه تکمیل شود.

وی بیان کرد: جاده عبدالخان را نیز اصلاح خواهیم کرد و در دست کار است؛ اگر این 2جاده را بتوانیم آن‌طور که باید و شاید درست کنیم، سایر زیرساخت‌های توسعه نیز خواهد آمد.

شریعتی عنوان کرد: کارهایی در زمینه‌های چمن مصنوعی در شهر و روستا را از امسال شروع خواهیم کرد؛ همچنین بهسازی‌ها و کانون‌های تربیتی را نیز در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه به تمام مناطق استان ممنوعیت یا محدودیت کشت تابستانه دادیم، اظهار کرد: تنها منطقه ای که در این دستورکار قرار نگرفت مناطق سوسنگرد، بستان و هویزه بود و علیرغم خشکسالی گسترده که در 100سال گذشته نیز بی‌سابقه بوده است اما این ریسک را کرده و اجازه ندادیم معیشت مردم دچار خدشه شود.

استاندار خوزستان گفت: در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه سهم قابل ملاحظه ای داشتند و در فاز دوم نیز امیدواریم که به تدریج شروع شود و امکان معیشت پایدار و بهره وری بالاتر با تولید بیشتر در سطح زمین را برای بهبود شرایط مردم فراهم کنیم.
 
وی بیان کرد: این طرح، کار بزرگی است و برای هر هکتار به قیمت تقریباً 3سال پیش، 20میلیون تومان هزینه کردیم و همچنین زهکشی‌ها و آبرسانی مدرن را داشتیم تا اینکه این زمین‌ها بتوانند بهره وری و تولید بیشتری داشته باشند و درآمد کشاورزان را بهتر کرده و تولید استان را افزایش دهند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار