شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

سید موسی بلادیان : سوسنگرد از شهرهای مرزی و در جنوب شرقی ایران واقع است که اهالی به زبان عربی صحبت می کنند. سوسنگرد با دو شهر هویزه و بستان منطقه دشت آزادگان را تشکیل می دهد.

مردم این منطقه شیعه مذهب و نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت عشق می ورزند و در مهمان نوازی مشهورند. با شروع جنگ تحمیلی به علت بی تدبیری و با هماهنگی بنی صدر این شهر مرزی به اشغال صدامیان کافر درآمد. صدام حسین تصور می کرد که چون اهالی سوسنگرد عرب هستند تا تبلیغات گسترده قومیتی می تواند آنان را در تعامل با نظام جمهوری اسلامی بیندازد اما مردم ولایتمدار و نجیب منطقه تن به ذلت ندادند و از کیان اسلام دفاع سرسختانه نمودند تا بالاخره در بیست و هشتم شهریورماه سال 1360 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی ارتش جمهوری اسلامی و گروه های نامنظم شهید چمران و همچنین نیروهای مردمی با توکل به خدا از شمال و جنوب جاده حمیدیه – سوسنگردیشروی خود را شروع و قوای دشمن بعثی را به شکست و فرار وادار نمودند و سرانجام در واپسین روز 26 آبان تمام نیروهای دشمن صحنه نبرد را ترک و فرار می شدند.

 این عملیات پیروزمندانه چند نکته جالب داشت که مهمترین آنها صدور فرمان حضرت امام خمینی رحمه اله علیه بود که فرمودند : «بایستی تا فردا سوسنگرد آزاد شود.» طبیعی بود که یاران خمینی سریع و بی درنگ به فرمان ولی فقیه گوش جان دادند و بلافاصله دشمن متجاوز که از پشتیبانی آمریکا بزرگ و همه شیوخ منطقه که دست نشاندگان آمریکا هستند از خاک کشور بیرون راندند و در نهایت سوسنگرد آزاد شد.

موضوعی که بسیار مهم و برای دشمنان عبرت شد حضور مردم وفادار و متدین منطقه بود که در برابر دشمن بعثی همانند خرمشهر و آبادان ایستادگی و مقاومت جانانه ای داشتند. در آن روزها مقام معظم رهبری نماینده امام در ارتش و شورای عالی دفاع در جنگ بودند.

معظم له در روز سوم یا چهارم جنگ اهواز تشریف آوردند و قرارگاه جنگ های نامنظم را ایجاد کردند. مقام معظم رهبری لباس رزم را بر تن کرده و برای شناسایی تا پشت خاک دشمن رفته بودند و هنگام بازگشت به تهران در تریبون نمازجمعه، مردم، ارتش و سپاه را به سوی جبهه های جنگ فراخواندند و می توان گفت اولین سازماندهی بسیج برای مقاومت در جبهه ها را ایشان تشکیل دادند.

از آزاد سازی سوسنگرد باید مسئولین نظام این درس را گرفته باشند که تکیه بر اسلام است که همه اقوام ایرانی را با انگیزه می سازد تا برای رضای خدا جان عزیزشان را در طبق اخلاص بگذارند و خانواده های شهید داده نیز با افتخار از آن یاد کنند. بنابراین طرح مسائل انحرافی مثل ایرانیت و اسلام ایرانی بسیار بی پایه و برای وحدت ما مضراست و امید است این پدیده نامیمون که دولت گذشته مرتکب آن شد دیگر تکرار نشود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
comment
0
0
comment از مسایل فنی ازادسازی چیزی توش نبود و همه اش کلی گوئی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار