اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
40 پزشک متخصص در قالب طرح جهادی شهید رهنمود روز جمعه با حضور در منطقه سویسه شهرستان کارون، 700 بیمار از روستاهای این شهرستان را به صورت رایگان ویزیت کردند.
این پزشکان متخصص در اقدامی جهادی با حضور در محل مرکز تحقیقات شماره یک توسعه نیشکر خوزستان( لوزان) واقع در منطقه سویسه کارون بیش از 700 نفر از اهالی این منطقه را به صورت رایگان ویزیت کردند.
پزشکان در این اردوی جهادی در زمینه روانشناسی، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، قلب، زنان، سونوگرافی و مغز و اعصاب در یک دوره 6 ساعته اقدام به ویزیت رایگان اهالی این منطقه کردند. 
فرماندار کارون در خصوص این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح جهادی با نام شهید رهنمود و با همکاری جامعه پزشکان استان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان اجرا شد. 
معصومه خنفری افزود: 700 بیمار مناطق مختلف روستایی شهرستان کارون که توسط خانه های بهداشت شناسایی شده اند به صورت رایگان ویزیت شدند و برای بیماران نیازمند عمل جراحی و یا طول درمان پرونده پزشکی تشکیل شد.
وی بیان کرد: این تیم پزشکی روزهای آینده به مناطق مختلف روستایی استان اعزام می شوند و همین خدمات را به سایر مناطق نیز ارائه می دهند.
فرماندار کارون با اظهار امیدواری برای کاهش دغدغه های درمانی مناطق کم برخوردار با اجرای این طرح گفت: شرکت های توسعه نیشکر، صنایع فولاد، نفت و حفاری در ماه های اخیر در زمینه مسئولیت های اجتماعی عملکرد خوبی داشته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این باره به ایرنا گفت: حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم بخش عمده ای از مشکلات درمانی روستاها را برطرف می کند و یکی از اقدامات جهادی موثر در زمینه محرومیت زدایی است. 
ایرج نظری افزود: جامعه پزشکان استان برگزار کننده اصلی این طرح های جهادی بودند و طبق برنامه ریزی انجام شده، این خدمات پزشکی در روزها و ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: برنامه های ویژه ای برای اجتماعی کردن بهداشت و سلامت در سطح کشور و استان خوزستان در دوره دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: بسیاری از نهادها و سازمان های استان خوزستان در زمینه اجرای مسئولیت های اجتماعی تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده اند و امید است این استقبال همچنان بیشتر شود تا بتوانیم نگرانی های خود را در بخش سلامت به حداقل برسانیم.
وی گفت: برخی از شرکت های بزرگ استان بسته به نوع فعالیت های خود علاوه بر محاسن، زیان هایی نیز برای برخی مناطق داشته اند که توجه هرچه بیشتر آن ها به مسئولیت های اجتماعی می تواند آسیب ها را تا اندازه زیادی جبران کند.
اردوهای جهادی بسیج سازندگی در زمینه ساخت و تعمیر منازل فرسوده و همچنین جامعه پزشکان استان برای درمان رایگان بیماران در ماه های گذشته نیز در مناطق محروم برگزار شده است. ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار