اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
شوشان- فاضل خمیسی

سال ۷۶ سقوط اتوبوس برگزیدگان المپیادهای ریاضی و شیمی و فیزیک منجر به فوت تعدادی از بهترین استعدادها و سرمایه های کشور گردید،  سرمایه هایی که هر کدام از آنها با میلیاردها دلار قابل قیاس نیست،  در این اتوبوس مریم میرزا خانی جان سالم بدر برد،  دختری که بعد از مهاجرت به خارج از کشور به دختر جبر معروف و برنده مهمترین جایزه ریاضیات جهان شد.

   حیفم آمد که نگویم،  ما برای بردن یک قطعه فلز یک کارخانه یا تردد یک فردی که منصبی را اشغال کرده چندین بار مسیر را کنترل کرده و اتومبیل های تامین و اسکورت را روانه جاده میکنیم اما برای تردد بهترین سرمایه و داشتی های خود بی مهابا آنان را به قعر دره ها میفرستیم.

توجه به داشته های انسانی در زمینه های مختلف علمی وایجاد محیطی امن و لذت بخش برای آنان و تاکید عملی بر اینکه انسانها از کارخانه و کارگاه و سد ارزش والاتری دارند موجب شکوفایی یک جامعه میگردد. 

طبیعی است توانمندی مریم ها از عهده افرادیکه مغز و ذهنشان هنوز بر اساس شکم و انسداد عقیده فراتر نرفته قابل درک نیست. دنیای کوچک و دایره بسته این افراد است که استعداد ها را به قعر دره ها میفرستد یا آنها را آواره سرزمین هایی میکند که زمین را یک نقشه نمی‌دانند.

 شاید امروز آب گرفتگی خیابان‌های اهواز،  بی سرو سامانی اقتصاد، رشوه و باند و فامیل بازی نتیجه این رفتار ناپسند است که اتوبوس برگزیدگان علمی بدون اسکورت و تشریفات بوده و.... بگذریم:

  از زمین پیاده شو  باران چاره نیست

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار