اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باید فضا به نحوی آماده شود که اگر فردی در جوامع پرخطر حضور دارد بدون هیچ ترس آزمایش HIV را انجام دهد.
دکتر ایرج نظری در همایش روز جهانی ایدز که امروز (10 آذرماه) برابر با اول دسامبر در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر دید وزارت بهداشت و رئیس‌جمهور این است که مسائل سلامت را با محوریت اجتماعی پیش ببریم و همه بحث‌هایی که به نحوی با سلامت مرتبط هستند، در تک تک ارگان‌ها و مراکز وارد شوند. 

وی با بیان اینکه همه مسائل باید با نگاه سلامت‌محور پیگیری شوند، افزود: خوشبختانه فرمانداران شهرستان‌های خوزستان در برگزاری مجامع سلامت همکاری خوبی داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سال‌های زیادی از بیان بیماری ایدز وحشت داشتیم اما امروزه شعار بهداشت جهانی این است که همه ما آزمایش ایدز بدهیم.

نظری عنوان کرد: افرادی در جامعه وجود دارند که به بیماری ایدز مبتلا هستند اما شناسایی نشده‌اند و این افراد می‌توانند آسیب‌هایی برای دیگران ایجاد کنند. البته موارد شناسایی نشده به گونه‌ای نیستند که وحشت ایجاد شود و عنوان کنیم باید همه کارها رها شوند و آزمایش HIV انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید فضا به نحوی آماده شود که اگر فردی در جوامع پرخطر حضور دارد بدون هیچ ترسی آزمایش HIV را انجام دهد و به راحتی قبول کند که بیمار است. همچنین باید دیگران بپذیرند که این بیماری قابل کنترل، درمان و پیشگیری است و برای اینکه دیگران به این بیماری مبتلا نشوند، باید بیماران شناسایی شوند و مورد درمان قرار بگیرند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امیدوارم این همایش‌ها موجب شود که ترس و وحشتی که پیرامون این بیماری در سطح جامعه وجود دارد، از بین برود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار