اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
رییس دانشگاه کشاورزی:
دانشجویان نگران آینده خود هستند و فضای عمومی کشور این مساله را به آن‌ها القا می‌کند که پیدا کردن کار، مشکل و فضای بازار کار نگران‌کننده است.
سید عطااله سیادت به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو، در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد دانشجویان نسبت به دهه‌های گذشته شور و هیجان کمتری دارند؟ اظهار کرد: این مساله به شرایط جامعه بر می‌گردد؛ نمی‌توان دانشگاه را از جامعه جدا کرد. شرایط جامعه به دانشگاه منتقل می‌شود. دغدغه امروز دانشجویان بیشتر بازار کار است. 
  
وی افزود: دانشجویان نگران آینده خود هستند و فضای عمومی کشور این مساله را به آن‌ها القا می‌کند که پیدا کردن کار، مشکل است و فضای بازار کار نگران‌کننده است، به همین دلیل آن‌ها نیز شور و هیجان زیادی از خود نشان نمی‌دهند. 
  
رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تاکید کرد: القای این مسائل به دانشجویان اثر منفی بر نسل آینده ما می‌گذارد. تلویزیون، رادیو و کسانی که منابع در دست دارند، باید تلاش کنند تا این ناامیدی را از بین ببرند و به دانشجویان امید دهند. این امیدواری می‌تواند در دانشجوها شور و هیجان ایجاد کند. باید آن‌ها را به آینده کشور امیدوار و فضای منفی را حذف کرد. کسانی که در سطوح بالا تاثیرگذار هستند باید تلاش کنند تا فضای منفی را از بین ببرند و به دانشجویان امید و انگیزه بدهند. 
  
سیادت گفت: به نظر من شرایط فعلی شرایطی است که دانشگاهیان می‌توانند به سیستم اجرا کمک کنند. دانشگاهیان می‌توانند با بحث و گفت‌وگو و نظریه‌پردازی، بخشی از مشکلات کشور را حل کنند. 
  
وی درخصوص میزان پذیرش نقدهای جامعه دانشگاهی و دانشجویان از سوی مسئولان، تصریح کرد: نقدهای دانشگاهیان خوب است اما به شرطی که مسئولان این نقدها را بپذیرند. نقد مثل امر به معروف است؛ زمانی تاثیر دارد که طرف مقابل آمادگی پذیرش آن را داشته باشد، اگر این آمادگی در او وجود نداشته باشد نقد نیز ممکن است اثر منفی بگذارد. 
  
رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: باید فضای جامعه را برای نقد آماده کرد. تا وقتی نقدی می‌شود مسئولان تصور نکنند که دانشجویان و دانشگاهیان قصد تخریب دارند. نقد و تخریب دو مساله جداگانه هستند. اگر آمادگی پذیرش نقد وجود داشته باشد، نقد قطعا مفید خواهد بود. 
  
سیادت افزود: در 10 یا 15 سال گذشته تاکنون نقدپذیری کاهش یافته است و شرایط مناسبی برای نقد فراهم نیست. شرایط امروز به گونه‌ای شده است که همه فکر می‌کنند دانشگاهیان با نقد قصد تخریب دارند. باید شرایط بازسازی شود و ظرفیت پذیرش نقدها افزایش پیدا کند. باید به مسئولان اطمینان داده شود که قصد این نقدها تخریب نیست. رییس جمهور نیز در صحبت‌های اخیر خود گفتند که این نقدها می‌تواند برای ما مفید باشد. 
  
وی گفت: باید فضا را برای دانشگاه باز کرد. فضا باید به گونه ای باشد که همه بتوانند اظهار نظر کنند. نباید در دانشگاه امکان اظهار نظر تنها برای عده‌ای فراهم باشد. کسانی که نقد می‌کنند دلسوز این کشور هستند و باید برای آن‌ها فضایی ایجاد کرد که حرف‌های خود را بزنند. 
  
رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان درباره مطرح شدن مساله استضیاح وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی گفت: این استیضاح اصلا به نفع کشور و آموزش عالی نیست. دکتر غلامی در طول یک سال فعالیت خود بسیاری از مشکلات دانشگاهیان را حل کرده است. مشکلات دانشگاه‌ها به وسیله او ایجاد نشده است. مساله توسعه دانشگاه‌ها کار دکتر غلامی نبوده است، بلکه او می‌خواست دانشگاه ها را تجمیع کند و این مساله موجب ارتقا آموزش عالی می‌شود. فکر نمی‌کنم ارتقا آموزش عالی با تغییر وزیر صورت گیرد. 
  
سیادت ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم، در این ماه‌ها مساله تامین بودجه مطرح است و اگر در این شرایط وزارت خانه بدون وزیر شود ضربه بسیار بدی به آموزش عالی وارد می‌شود. استیضاح وزیر علوم در شرایط فعلی چیزی را برای آموزش عالی فراهم نمی‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار