اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
باشگاه استقلال خوزستان قهرمان سابق لیگ برتر فوتبال کشور که 6 امتیاز به دلیل پرداخت نکردن بدهی بازیکن سابق خود از دست داده در تکاپوی جلب رضایت شاکی برزیلی است تا شاید پنجره نقل و انتقالاتی این تیم باز شود.
باشگاه استقلال خوزستان مدتی پیش به دلیل پرداخت نشدن مطالبات ساکونی، بازیکن برزیلی پیشین این تیم با رای کمیته انضباطی فیفا به کسر 6 امتیاز و بسته شدن یک پنجره نقل و انتقالاتی محکوم شد تا حال و روز این تیم در شرایط بدی قرار گیرد.

این در حالی است که طلب 15 هزار دلاری این بازیکن برزیلی با بی تدبیری مسئولان باشگاه وقت اکنون به 192 هزار دلار تبدیل شده که پرداخت این مبلغ برای باشگاه استقلال خوزستان بسیار سخت است.

پس از اعمال جرایم سنگین فیفا، باشگاه استقلال خوزستان به دنبال پرداخت بدهی خود به این بازیکن برزیلی رفت تا بتواند این جریمه را پرداخت کند اما حقیقت این است که 6 امتیاز به طور قطع از آبی های خوزستان کسر شده و هیچ امکان بازگشتی وجود ندارد.

مسئولان باشگاه استقلال خوزستان در تلاش هستند که در روزهای آتی مبلغی از میزان بدهی این بازیکن را پرداخت کنند تا ساکونی رسما رضایت خود را به فیفا اعلام کند.

از این طریق در بحث پنجره نقل و انتقالاتی تخفیفی به باشگاه استقلال خوزستان داده می شود که البته این موضوع چندان قطعی نیست هرچند مسئولان باشگاه به این موضوع امیدوار هستند.

باشگاه استقلال خوزستان قرار است روز یکشنبه هفته آینده در قسط اول مبلغ 70 هزار دلار به حساب ساکونی پرداخت کند و پس از آن باید 100 هزار دلار باقی مانده به وی در زمان توافق شده، پرداخت شود که هنوز سازوکار و مهلت دقیق آن مشخص نیست اما در صورت عدم پرداخت بدهی کامل ساکونی، مرحله بعدی جریمه فیفا یعنی سقوط به دسته پایین تر برای باشگاه استقلال خوزستان اعمال خواهد شد.

سرپرست باشگاه استقلال خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بدهی مربوط به 2 سال پیش است که متاسفانه مدیران قبلی اصلا به این موضوع توجه نکرده اند و اکنون گریبان ما را گرفته است.

محمد اسد مسجدی افزود: متاسفانه همان افرادی که در گذشته وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند اکنون برای تیم حاشیه سازی می کنند و همه جا اعلام کرده اند که ما نمی توانیم این مبلغ را پرداخت کنیم.

** شرکت ایرانسل اسپانسر جدید باشگاه استقلال خوزستان می شود

وی گفت: طبق توافقی که با شرکت ایرانسل داشتیم روز یکشنبه هفته آینده قراردادی بین باشگاه استقلال خوزستان و ایرانسل بسته می شود که امیدواریم از این طریق بدهی باشگاه و دستمزد بازیکنان پرداخت شوند.

مسجدی با بیان اینکه با دیوید ساکونی به توافق رسیدیم و قرار است بدهی این بازیکن در 2 قسط پرداخت شود، افزود: به گفته مسئولان فیفا خطایی در مدیریت جدید باشگاه صورت نگرفته و ما پولی در اختیار نداشتیم که بتوانیم بدهی این بازیکن را در زمان مقرر پرداخت کنیم لذا احتمال برگشت 6 امتیاز و باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی برای تیم وجود دارد اگرچه یک عده که درون باشگاه هستند مخالف این موضوع هستند و دوست ندارند تیم استقلال خوزستان در لیگ ماندگار شود.

** برخی به دنبال کاهش بودجه باشگاه از یکصد به 15 میلیارد ریال هستند

سرپرست باشگاه استقلال خوزستان گفت: برای جلوگیری از سقوط تیم به لیگ دسته یک تمام تلاش خود را برای پرداخت پول این بازیکن بکار می گیریم.

وی افزود: متاسفانه یک عده که درون باشگاه هستند دوست دارند تیم به لیگ پایین تر برود و من نمی دانم با چه هدفی این کار را دنبال می کنند؛ آنها می خواهند بودجه 100 میلیارد ریالی تیم به 15 میلیارد ریال کاهش پیدا کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه یکی از اعضای هیات مدیره به دلیل اینکه بعد از رفتن امین سلطانی نتوانست مدیرعامل باشگاه شود مدام بر علیه تیم، هیات مدیره و مدیرعامل مصاحبه می کند در صورتی که همین شخص سه ماه مدیرعامل باشگاه بود.

سرپرست باشگاه استقلال خوزستان در رابطه با اینکه داریوش یزدی سرمربی سابق استقلال خوزستان اعلام کرده که مدیریت باشگاه به دلیل داشتن مسئولیت‌ های مختلف نمی تواند به امور تیم رسیدگی کند، گفت: یزدی جوان بسیار آینده دار و شایسته ای است اما براساس نتایج ضعیفی که در پنج بازی آخر کسب کرد از تیم کنار گذاشته شد.

وی افزود: طبیعی است وقتی کسی را کنار می ‌گذارند برای انحراف اذهان عمومی برخی حرف ها را به زبان می آورد که کار درستی نیست؛ اینکه زندگی شخصی ام چه شرایطی دارد به خودم مربوط است.

** نظر اعضای هیات مدیره درخصوص داریوش یزدی به یکباره تغییر کرد

مسجدی اظهار داشت: وقتی ما در پنج بازی 14 گل می خوریم باید جوابگو باشیم لذا با مشورت و خواست اعضای هیات مدیره آقای پورموسوی را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کردیم و با وجود توافق با این مربی در یک حرکت غیر حرفه ای آقای پورموسوی به یکباره غیب شد حتی تلفن خود را خاموش کرد و در ادامه هدایت تیم به کریم بوستانی باسابقه واگذار شد.

وی گفت: نتایجی که یزدی در چند بازی آخر کسب کرد ضعیف بود و همه مسئولان استان از ما خواستند که فکری به حال تیم کنیم لذا از سه کارشناس فوتبال که اتفاقا یزدی آنها را قبول دارد کمک گرفتیم و با مشاهده فیلم بازی های استقلال خوزستان به این نتیجه رسیدیم که تغییری در تیم صورت گیرد.

سرپرست باشگاه استقلال خوزستان افزود: پورموسوی با مشورت دوستان و اعضای هیات مدیره باشگاه برای هدایت تیم برگزیده شد اما برخی از اعضای هیات مدیره به یکباره نظر خود را تغییر دادند و با من تماس گرفتند که نظرمان تغییر کرده است.

وی اضافه کرد: اعضای هیات مدیره خواستار ماندگار شدن داریوش یزدی به عنوان سرمربی در تیم شدند که من با این موضوع موافقت نکردم چرا که مدیریت من زیر سئوال می رفت.

** حرکت پورموسوی در تیم استقلال خوزستان غیر حرفه ای بود

مسجدی با بیان اینکه حرکت پورموسوی اگرچه غیر حرفه ای بود اما به سود باشگاه تمام شد، گفت: شب بازی با استقلال با کریم بوستانی و ایمان مبعلی صحبت کردم و از آنها خواستم هدایت تیم را برعهده بگیرند اما متاسفانه پس از این جریان یک عده که مدام برای تیم حاشیه سازی می کنند شایعه حضور یک مربی در تیم را مطرح کردند در صورتی که تاکنون با هیچ کسی برای هدایت تیم مذاکره نکرده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در 2 بازی گذشته وضعیت خوبی داشتیم؛ مقابل استقلال عملکرد ما خوب بود و مقال سایپا هم بسیار خوب بازی کردیم و به تساوی یک بر یک رسیدیم.

وی گفت: تیم تحت حمایت باشگاه است و در صحبتی که با کریم بوستانی و ایمان مبعلی داشتم به آنها اطمینان خاطر دادم که ما تا نیم فصل تغییر و تحول نداریم و امیدواریم مقابل سپاهان هم عملکرد خوبی داشته باشیم. 

** 50 درصد قرارداد بازیکنان در نیم فصل پرداخت می شود

سرپرست باشگاه استقلال خوزستان با بیان اینکه در ازای هر برد و یا تساوی به کادر فنی و بازیکنان پاداشی تعلق می گیرد، گفت: درتلاش هستیم تا در نیم فصل رقابت ها 50 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم همچنین با پرداخت مبلغی از بدهی ساکونی مانع از سقوط به لیگ یک شویم.

وی افزود: در تعطیلات نیم فصل با مشورت اعضای هیات مدیره در خصوص سرمربی تیم تصمیم گیری می کنیم.

گفتنی است تیم استقلال خوزستان پس از کسر 6 امتیاز اکنون با پنج امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد و زنگ خطر سقوط به لیگ پایین تر برای آبی های خوزستانی به صدا درآمده است.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار