اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
در شورای شهر اهواز مطرح شد؛
عضور شورای شهر اهواز گفت: مطرح نمودن مسئله بازنشستگی شهردار از سوی اعضای شورا و پیگیری آن از سوی رسانه ها بسیار اشتباه بود.
شوشان - نیکا دیلمی: محمد جعفر فلسفی، عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر عنوان کرد: مباحثی که در طول چهار ماه گذشته بر فضای شهرداری و شورای شهر اهواز سایه انداخته است، مطلوب هیچ فردی نیست. مسئله قطعی آب شهر در ماه های اخیر مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده؛ بارش باران های بی سابقه در یک بازه زمانی کوتاه نیز از سوی دیگر باعث آبگرفتگی شدید معابر در شهر شد، در این میان عوامل متعددی این وضعیت را دشوارتر کرد.

وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهر نیازمند ترمیم و اصلاح اساسی است، افزود: در سال گذشته که میزان بارش های پائیزی و زمستانی به نسبت سال جاری نبود، چندین بار جلسات مختلفی با حضور مدیران و کارشناسان حوزه شهری و آب  و فاضلاب به منظور کاهش خسارت این چنینی برگزار شد، شورا خواستار این بود تا طرح اصلاح شبکه فاضلاب با جدیت فراوان پیگیری شود اما این اتفاق هیچ گاه رخ نداد.

فلسفی گفت: آماده نبودن سیستم مدیریتی استان برای مقابله با چنین اتفاقی وضعیت موجود را دشوار تر کرد؛ سازمان هواشناسی از روزهای قبل از بارش های مداوم اخطار های لازم را برای سازمان های مربوطه ارسال کرده بود اما هیچ فعالیتی در زمینه آمادگی نیروها انجام نگرفت. بسیاری از اتفاقات رخ داده در ماه های گذشته قابل پیشگیری بود.

وی با اشاره به نبود شبکه جمع آوری آب های جاری در شهر اهواز تصریح کرد:  اجرای این طرح در این زمان بسیار ضروری است، اما این نکته نیز قابل ذکر است که شهرداری به تنهایی نمی تواند اعتبارات لازم برای این پروژه را تامین کند، در همین راستا نیازمند اعتبارات استانی هستیم.

مطرح شدن موضوع بازنشستگی شهردار اهواز اشتباه بود

عضو شورای شهر اهواز همچنین در ادامه نطق خود به مسئله بازنشستگی شهردار اهواز اشاره کرد و در همین خصوص افزود: مطرح نمودن این مسئله از سوی اعضای شورا و پیگیری آن از سوی رسانه های استان بسیار اشتباه بود. مجموعه شورا می توانست این موضوع را به صورت بهتر و مناسب تری پیگیری کند. متاسفانه در پیگیری این موضوع جوانب انصاف رعایت نشد.

فلسفی عنوان کرد: در برخی مواقع یک ایراد حقوقی در مباحث شهرداری به یک موضوع سیاسی تبدیل می شود، رسانه های باید از ورود به چنین مسائل حاشیه ای بپرهیزند.

وی همچنین در انتهای نطق خود به حقوق گرفتن برخی از نیروهای شهرداری اشاره کرد که حضوری در این سازمان ندارند و در این خصوص گفت: سازمان شهرداری از این پس با بهره گیری از سیستم ثبت ورود و خروج کلیه نیروهای خود را موظف به حضور در این سازمان می کند. البته برای حضور کاربردی این افراد بر اساس تخصص هایشان باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

تخصیص 20 میلیارد ریال به منظور اصلاح شبکه فاضلاب اهواز 

حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور این جلسه عنوان کرد: ناهماهنگی بین سازمان شهرداری و آب و فاضلاب در مسئله آبگرفتگی معابر شهر در ماه های اخیر مشکلات موجود را دو چندان کرد. سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی از هفته های قبل هشدار داده بود؛ حداقل فعالیتی که از سوی شهرداری می توانست انجام پذیرد، چک کردن ایستگاه های پمپاژ و لایروبی برخی مناطق بود. سهل انگاری های صورت گرفته در این زمینه قابل انکار نیست.

وی افزود: متاسفانه با وجود رخداد چنین وضعیت دشواری باز هم سازمان شهرداری عزمی برای پیگیری این موضوع ندارد؛ زیرا در جلسات قبل شورای شهر مصوبه ای با اعتبار 20 میلیارد ریال به منظور اصلاح شبکه فاضلاب اهواز را در دستور کار خود قرار داد و پس از تصویب به شهرداری ارسال شد اما متاسفانه پس از گذشت چند هفته هیچ گونه بررسی در این خصوص صورت نگرفت.

این عضو شورای شهر به حاشیه های پیش آمده در خصوص مدرک تحصیلی و شغلی شهردار اهواز اشاره کرد و گفت: متاسفانه شورای شهر اهواز در زمان مطرح چنین حاشیه هایی به جای اینکه در کنار شهردار قرار بگیرند و  با نطق های مایوس کننده وی را ناامید ساختند.

در ادامه این جلسه لایحه پرداخت مابه التفاوت مبلغ خرید خودروهای خدمات شهری از سوی اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت؛ علی منصوری مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز در خصوص این لایحه گفت: در این زمان مجوز خرید سه دستگاه خودروی حمل زبانه برای این سازمان داده شد، بر اساس این مجوز استانداری خوزستان اعتبار 500 میلیون تومان برای این منظور تخصیص داده، اما متاسفانه زمان ثبت سفارش خرید این سه دستگاه خودور مبلغ خرید هر یک 130 میلیون تومان بود که در این زمان این مبلغ به 230 میلیون تومان تبدیل شده است.شهرداری اهواز باید هزینه خرید خودوری سوم را پرداخت کنند.

در ادامه این جلسه دو لایحه پرداخت مابه التفاوت مبلغ خرید خودروهای خدمات شهری و تعرفه هزینه خدمات صدور پروانه های موضوع دستورالعمل مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه با رای مثبت اعضا به تصویب رسید.

در انتهای این جلسه نیز دو گزارش عملکرد سازمان فاوا ( فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اهواز ) و شهرداری منطقه 3 اهواز داده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار