شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
شوشان - ایرج مزارعی:

این روزها به موازات مشکلات موجود بین دولت فرانسه و جلیقه زردها در فرانسه که همه افکار عمومی جهان و رسانه ها در حال پردازش آن میباشند  از  آمریکا نیز خبر میرسد که  تنشها و اختلافات بین دولت و کنگره بر سر بودجه در حال افزایش بوده  و سیر صعودی به خود گرفته است .   
یکی از مهمترین اختلافات  ترامپ و کنگره بر سر پیشنهاد ترامپ به دیوار کشی در مرز مکزیک برمیگردد ، موضوعی که بشدت  انتقاد کنگره را در پی داشته است . بطوری که ترامپ تهدید کرده حاضر به پذیرش بودجه از طرف کنگره  نیست. 

استدلال ترامپ  در این زمینه و دیوار کشی در مرز مکزیک بر این اصل استوار است که ایشان معتقد است اگر به امنیت مرزها کم توجه و یا کم اهمیت نگاه شود دولت را  تعطیل خواهد کرد . 

 کنگره آمریکا پیش از این بودجه پنج حوزه  حساس کشور را تایید ولی بودجه هفت حوزه دیگر  را هنوز  تایید نهایی نکرده   است که در صورتی که تعطیلی دولت اجرا شود ، عملا‌ این وزارتخانه ها و سازمان‌ها با تعطیلی روبرو خواهند شد.

 ریس جمهور امریکا از زمان تبلیغات انتخابات خواستار ایجاد یک دیوار مرزی با مکزیک بود و  مخالف سیل مهاجران به آمریکا است و می گوید در بین این مهاجران افرادی وجود دارد که میتوانند امنیت ملی آمریکا را به خطر اندازند . 

 در این شرایط بحرانی و اختلاف دیدگاهی بیشتر اعضای حزب دموکرات ، مخالف نظر رئیس جمهوری هستند و تاکنون با  تامین بودجه ترامپ با دیوار کشی با مرز مکزیک مخالفت کرده اند.

 بنابراین در صورتی که دولت تعطیل شود،‌ این سومین تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ است. در ژانویه سال جاری میلادی و به مدت دو روز دولت به دلیل اختلاف بر سر تامین بودجه با کنگره، تعطیل شد . دومین تعطیلی دولت کوتاه مدت و حدود ۹ ساعت بود که در نهم فوریه ۲۰۱۸ روی داد. 

حال با این اختلافات آیا باید منتظر سومین تعطیلی دولت و اخلال در امور مملکت داری آمریکا توسط ترامپ خواهیم بود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار