شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
شوشان - منصور فاضلی:

این روزها به جراید ، سایتها ، مجلات ، اخبار ....که نگاهی میندازیم لبریز است از سخنرانی گلایه مند و به وفور نقد و انتقاد مسئولین سرتیتر خبرهاست .انتقاد ها همه از جنس کم کاری و عملکرد ضعیف و در واقع سیبل این انتقاد ها وضع جاری مملکت است .

البته هر چه کنکاش نمودم و جستجو کردم فی الواقع مخاطب مسئولین نقاد را نیافتم زیرا اگر مخاطب این نقد ها و گلایه ها خود مسئولین باشند پس دلخوری ، گلایه و نقد بی معناست و اگر مخاطب این نقادی ها مردم باشند که این مردم دردمند هیچکاره و متحیر عملکرد همین مسئولین نقاد هستند.

پس مخاطب این مسئولین چه کسی یا چه کسانی هستند ؟؟.

نماینده مجلس با قدرت قانون گذاری و نظارت بر اجرای ان از وضع موجود جامعه و مسئولین گلایه میکند و خود را هم ردیف مردم میدانند به ساختار نقد دارد .

ریاست محترم جمهور نیز همچنین گلایه های خاص خود را دارد و اعضا کابینه ای وی نیز ایضأ هر کدام صرف نظر از جایگاه خود نقد را سرلوحه کار خویش نموده و تسری این نقد به ارکان میانی و پایین دستی هویداست .

در تاکسی و اتوبوس .قطار و مترو که تردد مینماییم مردم نیز بر بر عملکرد همین مسئولین نقد دارند عاجزانه و ملتمسانه تقاضای اصلاح ساختار معیوب را دارند این چه نسبت و تناسبی است که مدیران و مسئولین بر وضعیت موجود نقد دارند و مردم و عامه نیز بر همین عقیده استوارند .

ایا بهتر نیست نمایندگان محترم بجای نقد و گلایه برنامه اصلاح ساختاری و راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی را ارائه دهند و دست از گلایه بردارند ایا بهتر نیست مسئولین در اجرای صحیح قانون گام بردارند و برنامه اصلاحی را اجرا نمایند و به مراتب نقد را به نخبگان جامعه واگذار نمایند .همان نخبگانی که به واسطه نداشتن قرابت فامیلی با لایه های قدرت از مناصب اجرا بازمانده و شغل رفتگری و تاکسی رانی و دست فروشی را به ناچار برگزیده اند .

مدیران منفعل و مستهلک.فاقد تخصص و شایستگی ، اگر ذره ای انصاف را چاشنی نگاه خود کنند ، بجای ورود به مبحث نقد اگر بر عملکرد خویش نگاهی بیندازند و ان را به صورت اصولی و بنیادی انالیز و تجزیه و تحلیل نمایند .قطعا بجای نقادی کنج عزلت را انتخاب کرده و از مسئولیت صرف نظر خواهند کرد .زیرا متوجه خواهند شد که مسبب این بلیه تفکر خویش و عملکرد ناصواب انها بوده .

ایا این همه گلایه و نقد بر امورات جاری مملکت از سوی مسئولین پذیرفتنی است ؟؟

بدیهی است انچه را که این روزها شاهد هستیم .کم تجربگی و عدم تخصص و شایسته سلاری است که باعث گردیده مدیرانی بی کفایت بر مناصب جلوس کنند و حال که به چنین مرحله ای از بحران رسیده ایم دست به نقد و گلایه بگشایند و از همان عملکرد نامتوازن گلایه مند باشند .اما مخاطب این گلایه ها کیست ؟؟؟؟

مشاور عالی خانه احزاب استان خوزستان و عضو شورای مرکزی مجمع متخصصین خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار