اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
دبیرکل اتاق تعاون ایران از آمادگی اتاق تعاون ایران برای حضور جدی در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.
به گزارش ایسنا، ماشاالله عظیمی ـ اظهار کرد: با موافقت هیات وزیران در خصوص واگذاری شرکت‌های فرهنگی ـ ورزشی استقلال و پرسپولیس و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اتاق تعاون ایران با ارائه ۲ پیشنهاد برای حضور جدی در واگذاری این دو باشگاه اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: پیشنهاد تشکیل دو تعاونی بزرگ سهامی به نام‌های شرکت تعاونی سهام عام پرسپولیس ایرانیان و شرکت تعاونی سهامی عام استقلال ایرانیان آماده شده تا با سهامداری حداکثری مردم و تمام علاقمندان در سراسر کشور تشکیل شود و نگاهی به فعالیت باشگاه های بزرگ دنیا نیز موید این امر است که بنیادی تعاونی و مردمی دارند.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران، تعاونی شدن این باشگاه‌ها را در سازماندهی، تامین مالی و حل مشکلات این تیم ها موثر خواند و در تشریح پیشنهادهای اتاق تعاون اظهار کرد: در طرح مورد نظر اتاق تعاون، روش‌های نوین و متنوع ترکیبی تامین مالی و ابزارهای نوین و سنتی تامین مالی دیده شده است.

او با اشاره به شفافیت مالی تعاون در اقتصاد، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها با توجه به کثرت و تنوع سهامداران از شفافیت اقتصادی بالایی برخوردارند و در پیشنهادهای مورد نظر تمام جنبه‌های تجاری سازی، غنی سازی فرهنگی و برندینگ دیده شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با تاکید بر فراهم بودن زمینه مشارکت آحاد مردم، ورزشکاران، پیشکسوتان و علاقمندان را به سرمایه‌گذاری در تیم محبوبشان دعوت کرد و از ارسال پیشنهادات بخش تعاون با محوریت اتاق تعاون به وزارت اقتصاد طی هفته آینده خبر داد.

آنطور که عظیمی گفته، در آینده نزدیک اتاق تعاون ایران در راستای گسترش فرهنگ تعاون پیشنهادات دیگری برای ارائه به وزارت اقتصاد ارائه و آمادگی خود را برای ورود به حل مشکل شرکتهای بزرگ در قالب تاسیس تعاونی‌های سهامی عام اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این وزیر امور اقتصاد و دارایی، تشکیل شرکت‌های تعاونی جدید و خرید شرکت‌های دولتی آماده واگذاری توسط آنها را راهکاری موفق برای کوچک سازی دولت و تحقق سهم ۲۰ درصدی شرکت‌های تعاونی از خصوصی‌سازی عنوان کرده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار