اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
۳۵ حلقه چاه جدید طی دو ماه آینده، در میدان نفتی آزادگان جنوبی وارد مدار تولید شده و حدود ۵۰ هزار بشکه نفت در روز به ظرفیت تولید این میدان افزوده خواهد شد.
تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان این‌که احداث، واحد فرآورش سیار برای نخستین بار در ایران ازجمله مهم‌ترین اقدامات توسعه‌ای، در میدان نفتی آزادگان جنوبی است، اظهار کرد: انجام این فعالیت هم‌اکنون توسط یک شرکت خارجی در مرحله نصب و راه‌اندازی قرار دارد و بر این اساس طی دو ماه آینده ۳۵ حلقه چاه جدید وارد مدار تولید خواهد شد و حدود ۵۰ هزار بشکه نفت در روز به ظرفیت تولید این میدان افزوده خواهد شد.

او دامه داد: با احتساب این موضوع، امیدواریم تا پایان سال جاری، ظرفیت تولید از این میدان را به ۱۵۰ هزار بشکه در روز برسانیم؛ همانطور که طی سال گذشته با تلاش همکاران در شرکت متن، توانستیم با افزایش۵۰ حلقه چاه، ظرفیت تولید را از۳۰ هزار بشکه در روز به حدود ۱۰۰ هزار بشکه برسانیم.

دهقانی افزود: طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی ازجمله بزرگترین طرح‌های توسعه‌ای نفتی کشور بشمار می‌رود که از محل منابع داخلی تأمین بودجه می‌شود. وی همچنین گفت که انجام احداث دو واحد سطح الارضی تفکیک‌گر نفت و گاز در ماه‌های گذشته به مراحل پایانی خود رسیده است که دارای پیشرفت حدود ۹۸ درصد است.

وی به دیگر فعالیت‌های توسعه‌ای در میدان نفتی آزادگان جنوبی اشاره کرد و پیشرفت‌ قابل توجه حفاری از سوی پیمانکاران ایرانی را ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای این میدان برشمرد.

بر اساس اطلاعات سایت شرکت مهندسی و توسعه نفت، مدیرعامل این شرکت با بیان این‌که با اجرای سیاست‌های کلان کشور و استراتژی افزایش تولید به‌صورت مرحله‌ای، این میدان مشترک در دستور کار شرکت ملی نفت قرار دارد گفت: در همین راستا اقدامات مهمی در مسیر به سرانجام رسیدن این میدان بزرگ نفتی صورت گرفته است که فقط مربوط به راه‌اندازی واحد فرآورش سیار نیست.

هم‌چنین به گفته او، در راستای به جامه عمل پوشاندن حمایت از کالای داخلی ایرانی و استفاده از ظرفیت سازندگان و تولیدکنندگان داخلی، شرکت مهندسی و توسعه نفت، قراردادهای تجهیزات ساخت خارج که امکان ساخت داخل را داشتند، لغو کرده و از این سیاست‌ها بصورت جدی حمایت و پیگیری می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار