اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
معاون برنامه‌ریزی برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در هشت ماهه سپری شده سال 97، 24 هزار و 404 گیگاوات ساعت برق تولید کرده که 80 درصد از کل این انرژی تولیدی سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی بوده است.
مهرداد بلادی موسوی اظهار کرد: از 19 هزار و 517 گیگاوات ساعت تولید برق نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان 47 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 53 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

وی افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 79 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: پیک آبان ماه سال جاری 4 هزار و 216 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود 2 درصد افزایش داشته است.

بلادی موسوی اضافه کرد: انرژی مصرفی در هشت ماهه سپری شده برابر 29 هزار و 648 گیگاوات ساعت بوده که حدود 2 درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین در تمامی فصول سال فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی محسوب می‌شود، ضرورت مدیریت مصرف برق لازم و ضروری است.

بلادی موسوی اظهار کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر 13 هزار و 196 مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با 8 هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی برابر با پنج هزار و 27 مگاوات است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار