اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
امام جمعه اهواز:
امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه همه ساله سالروز نهم دی و روز بصیرت باید گرامی داشته شود، گفت: این روز، انقلاب بزرگی در جهت تحکیم پایه‌های اسلام و ارادت به ائمه اطهار(ع) و حمایت از ولایت فقیه بود.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۷ دی‌ماه اهواز اظهار کرد: سعادت دنیا و آخرت در گرو رعایت تقوای الهی است. تقوا به معنی انجام واجبات، پرهیز از محرمات و آراسته شدن به اخلاق اسلامی است.

وی با تصریح به اینکه گرایش به دنیا پیامدها و عواقبی برای انسان دارد، گفت: علامت ایمان این است که انسان دستورات الهی همچون جهاد، خمس، زکات و پرهیز از محرمات را رعایت کند؛ محرماتی مثل احتکار؛ احتکار در حقیقت ضربه زدن به اسلام و مسلمین است. بازار سیاه درست کردن، ارزها را گرفتن و خوردن و در غیر راهی که باید مصرف کردن، همه و همه درآمدش حرام است. کسی که به خاطر اندوختن ثروت نتواند از حرام بگذرد، بی ایمان و بی تقوا است؛ تقوی به معنی گذشتن از دنیادوستی و رسیدن به حب‌الله است.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی گفت: در سال ۵۸ امام راحل فرمان اجرای نهضت سوادآموزی را صادر کرد و کم کم سازوکار آن فراهم شد و به موفقیت رسید. در خوزستان درصد باسوادی در گروه‌های سنی ۱۰ تا ۴۹ سال قبل از انقلاب اسلامی به ۴۸ درصد رسید و پس از انقلاب این میزان از ۴۸ درصد به ۹۲ درصد رسید. می توان گفت تقریبا بی‌سوادی در استان ریشه‌کن شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: در حال حاضر آمار باسوادی استان ۹۲ درصد و نیم است که آمار خوبی است. این امر با پیگیری‌های مجدانه از طرف مقام معظم رهبری، مسئولان ذیربط و اداره آموزش و پرورش حاصل شد. اهمیت سوادآموزی در اسلام روشن و این موضوع بر مسلمانان واجب است. 

امام جمعه اهواز با اشاره به سالروز ۹ دی، گفت: در این روز که روز بصیرت نامیده شده است، لیبرال‌های لامذهب بی‌دین جسارت را به اوج رساندند. آنها در عصر عاشورا در مجامع عمومی به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) جسارت کردند و ضد ولایت فقیه و حکومت اسلامی شعار می‌دادند. در نهایت در روز ۹ دی خون مردم به جوش آمد و تفاله‌های آنان را از خیابان جمع کردند. این روز خیلی بحث دارد. همه ساله این روز باید گرامی داشته شود، چون انقلاب بزرگی در جهت تحکیم پایه‌های اسلام و ارادت به ائمه اطهار(ع) و حمایت از ولایت فقیه بود؛ نهم دی در تاریخ ما جایگاه خاصی یافته است. 

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به ارتحال آیت‌الله شاهرودی گفت: این عالم مجاهد و فقیه بزرگ هر چه که در توانش بود به انقلاب اسلامی خدمت کرد. با اینکه استاد مسلم حوزه علمیه بود اما خود را برای هر خدمتی عرضه کرد و خدمات مهمی در عرصه‌های مختلف انجام داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار