اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات پوشش عایقی 15 پست برق این شرکت با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از 86 میلیارد ریال برای پایداری شبکه برق منطقه در شرایط نامساعد جوی شروع شده است.
محمود دشت بزرگ اظهار کرد: پس از بحران خاموشی‌های سال 95 که به علت وقوع پدیده گرد و خاک گسترده وهمزمانی آن با رطوبت و بارش اندک باران در شبکه برق استان رخ داد تصمیم به انجام پوشش عایقی (rtv) پست‌های برق برای جلوگیری از تکرار این حادثه گرفته شد.

وی بیان کرد:  پوشش عایقی و جایگزین کردن مقره‌های سلیکون رابر به جای مقره‌های چینی کمک می‌کند تا در شرایط نامساعد جوی و آلودگی‌های صنعتی جریان خزشی و شکست عایقی در سطح مقره‌ها اتفاق نیفتد و شبکه همانند سال 95 دچار خاموشی نشود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان پوشش عایقی کردن پست‌ها را بر اساس مرحله زمانبندی در سه مرحله عنوان کرد و افزود: بر اساس اولویت‌بندی و حساس بودن پست‌ها در مرحله اول، 12 پست پوشش عایقی شد و در مرحله دوم پوشش عایقی 15 پست شروع شده و در مرحله سوم 14 پست انجام می‌شود.

دشت بزرگ تصریح کرد: این 15 پست در شهرهای اهواز، ماهشهر، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد که در معرض آلودگی‌های شدید صنعتی و گرد و خاک قرار دارند انجام می‌شوند.

وی هزینه سرمایه گذاری برای پوشش عایقی را بیش از 86 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: قبل از شروع تحریم‌ها با یک اقدام مناسب منابع مالی پروژه تامین و مواد مورد نیاز پوشش عایقی خریداری و وارد کشور شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد:  قرار داد اجرای پوشش عایقی این پست‌ها 6 ماهه بوده و قبل از شروع پیک 98 به اتمام می‌رسد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار