اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در دهه‌های قبل، بحث تاب‌آوری به معنای بازگشت به حالت پیش از بحران بود اما اکنون به معنای حفظ هویت پس از بحران است و مولفه‌های اجتماعی متعددی دارد.

علی خدادادی در نخستین سمینار منطقه‌ای توانمندسازی و تاب‌آوری در بحران که امروز(11دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که داشتیم، لزوم وجود تاب‌آوری را در زلزله کرمانشاه و سیلاب خوزستان در سال ۹۵ به طوری عینی مشاهده و احساس کردیم. 

وی افزود: با توجه به تنگناهای اقتصادی و مسائل بودجه‌ای که کشور با آن مواجه است، تا‌ب‌آوری موضوع بسیار مهمی در کاهش میزان و ضریب خطرپذیری و آسیب‌پذیری جامعه است و هزینه کمی نیز دارد.

خدادادی با اشاره به سابقه تاریخی تاب‌آوری در اسناد بالادستی و قوانین کشور، تصریح کرد: تاب‌آوری یک دهه پیش در اسناد بالادستی ملی و ابتدا در حوزه اقتصادی مطرح شد و سپس به حوزه مدیریت بحران انتقال یافت.

وی ادامه داد: در دهه‌های قبل، بحث تاب‌آوری به معنای بازگشت به حالت پیش از بحران بود اما اکنون به معنای حفظ هویت پس از بحران است و مولفه‌های اجتماعی متعددی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خوزستان با اشاره به کمک‌های مردمی خوزستان پس از وقوع حادثه زلزله کرمانشاه، گفت: پس از وقوع زلزله کرمانشاه و فراخوان جمعیت هلال‌احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک‌های زیادی از سوی مردم ارائه شد به گونه‌ای که انبارهای هلال احمر جایی برای پذیرش آنها نداشت.

وی عنوان کرد: یکی  از برنامه‌های جمعیت هلال احمر برای کاهش میزان خطرپذیری، آگاهی‌بخشی است که  آموزش‌های لازم در زمینه مقابله با عوامل بحران‌زا می‌تواند موجب کاهش خطرپذیری شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار