اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
استاندار خوزستان در آئین آغازین سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت : شعر موهبتی الهی و هدیه‌ای آسمانی از طرف خداوند رحمان است که آن را به بعضی از انسانها تقدیم داشته است.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به میزبانی استان خوزستان (شهرستان گتوند) گفت: شعر موهبتی الهی و هدیه‌ای آسمانی از طرف خداوند رحمان است که آن را به بعضی از انسان‌ها تقدیم داشته تا آن‌ها بتوانند در غیاب پیغمبران ریسمان بین زمین و آسمان باشند، انسانها را به فضایل نزدیک کنند و زوایل را از چهره زمین پاک کنند. 

وی افزود: شعر در بین هنرها جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و به همین سبب شاعران بزرگی همواره در طول تاریخ نامشان بر پیشانی روزگار ثبت و ضبط شده  است، خصوصا در دین اسلام و مذهب تشیع و از آغاز ندای رسول الله (ص)، شاعران در رساتر کردن ندای وحدانیت پیشرو بوده‌اند. 

استاندار خوزستان با اشاره به شاعرانی که در کنار ائمه اطهار علیهم السلام حضور داشتند اظهار کرد: در کنار رسول الله و ائمه اطهار این شاعران بوده‌اند که بانگ آزادی و رهایی از قیود دنیوی را فریاد کرده‌اند و بدین گونه است که شاعران آئینی و شعر آئینی در تاریخ اسلام رقم خورد و تا به امروز ادامه دارد. 

شریعتی خاطرنشان کرد: شاعران بزرگی چون ابونواس، فرزدق، دعبل و دهها شاعر دیگر را می‌توان شاعران آئینی نام نهاد که در کنار اهل بیت عصمت و طهارت در تبیین دین و مذهب علوی تلاش‌های وافر داشته‌اند و خوشبختانه در تاریخ ادبیات فارسی شاعرانی که منادی مظلومیت و فریاد اهل بیت بوده‌اند نیز کم نبوده‌اند و نیستند. 

وی گفت: فردوسی، کسایی و حافظ به صورت خاص و مولانا، سعدی و بیدل به صورت عام مُبَّلغ فضایل اهل بیت بوده و شعر آنان تا به امروز در سینه عاشقان و دلباختگان محفوظ مانده است. 

استاندار خوزستان با اشاره به جایگاه شاعران در انقلاب اسلامی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن بوسیله حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) که تداوم ولایت ائمه اطهار است نیز شعر و شاعران را همواره تکریم کرده است. 

وی افزود: امام خمینی (ره) خود شاعر و مقام معظم رهبری هم شاعر و هم دوستدار شاعران است و حضور همه ساله شاعران در نزد ایشان و دقت معظم‌له در سروده‌های شاعران قابل تحسین است. 

شریعتی تصریح کرد: حضور دبیران گرانقدر جشنواره شعر فجر که خود از پهلوانان این عرصه‌ هستند و امروز در شهر قیصر انقلاب گرد هم آمده‌اند، مایه مباهات و افتخار است و امیدوارم قلم توانای آن‌ها همواره بنام اسلام و انقلاب جاودانه بماند. 

وی گفت: درود می‌فرستم به قیصر امین‌پور که از مفاخر شعر ولایی و انقلابی است و نام بلندش همواره بر تارک این انقلاب خواهد درخشید و خوزستان که معراج کبوتران خونین بال هشت سال دفاع مقدس است می‌تواند معراجی برای واژگان همه شاعران ایران اسلامی باشد. 

استاندار خوزستان افزود: بدون تردید این سرزمین مقدس مهبط کشف و شهود و الهام شاعران آئینی است و انتخاب مدبرانه دبیر علمی این جشنواره آقای دکتر بهمن ساکی از استان خوزستان بی سبب و بی‌دلیل نیست. 

وی اظهار کرد: حضور محسن جوادی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه شاعران و فرهیختگان عرصه شعر و ادبیات را ارج نهاده و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که مقدمات آئین افتتاح سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر را فراهم آوردند قدردانی کرده و از مهدی قزلی مسئول دفتر شعر و ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حضور در این جشنواره کمال تشکر را دارم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار