اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق در یک سال نخست ازدواج رخ می‌دهد، گفت: در استان خوزستان بیشترین موارد طلاق را شهرستان‌های اهواز و آبادان با حدود 45 درصد از مجموع طلاق‌های استان، به خود اختصاص داده‌اند.
محمدصادق کریمی‌کیا در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان که امروز (15 دی‌ماه) برگزار شد، با اشاره به وضعیت زنان سرپرست خانوار در خوزستان، اظهارکرد: نسبت به سایر استان‌های کشور، خوزستان بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار را دارد. 

وی با اشاره به اعتباری که از شورای اجتماعی کشور به خوزستان اختصاص داده شده است، گفت: تاکنون 60 درصد از این اعتبار اختصاص داده شده است و 40 درصد مابقی نیز منوط به تایید استانداری است.

کریمی‌کیا ادامه داد: در اجرای پروژه‌ها باید به "مبداء" توجه شود زیرا اگر نگاه‌مان به مبداء نباشد، مهاجرت تشدید می‌شود. در مناطق روستایی باید جاذبه‌ای ایجاد شود تا از مهاجرت به مبداء جلوگیری شود. همچنین یکی از ایرادات کار این است که برخی آموزش‌ها در برخی مناطق منجر به شغل نمی‌شوند بنابراین باید آموزش‌ها متناسب با بافت خاص اجتماعی ارائه شود زیرا اگر غیر این صورت عمل کنیم منجر به پرت منابع و عدم ایجاد شغل می‌شوم. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان به فعالیت دفاتر تسهیل‌گری خوزستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هشت دفتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌ای خوزستان وجود دارند و حدود 250 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده‌اند. تا دو هفته دیگر نیز چهار دفتر تسهیل‌گری جدید به این تعداد افزوده می‌شوند. 

کریمی‌کیا با اشاره به اجرای هفته‌های فرهنگی در ایذه، بیان کرد: اجراهای هفته‌های فرهنگی هزینه زیادی دربرندارد اما در ایجاد امید و نشاط اجتماعی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به نبود زیرساخت‌های فرهنگی مناسب برای اجرای رویدادهای بزرگ، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه در اهواز شرکت‌ها و صنایع بزرگی وجود دارد اما اهواز از داشتن سالن‌های بزرگ برای اجرای برنامه‌های بزرگ برخوردار نیست. بزرگ‌ترین سالن اهواز، سالن شرکت نفت با ظرفیت 1200 نفر است. متاسفانه برای برگزاری کنسرت و یا برنامه فرهنگی در اهواز، مشکل وجود دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص آسیب‌های اجتماعی خوزستان، گفت: خوزستان رتبه 22 طلاق را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سالانه 150 هزار مورد ازدواج در خوزستان ثبت شده است که در سال 95 بیش از 8 هزار مورد طلاق و در سال 96 و سال جاری حدود 10 هزار مورد طلاق در خوزستان داشته‌ایم.

کریمی‌کیا بیان کرد: بر اساس اطلس آسیب‌های اجتماعی می‌دانیم که کدام شهرستان‌ها بیشترین آمار طلاق را دارند. در استان خوزستان بیشترین موارد طلاق را شهرستان‌های اهواز و آبادان با حدود 45 درصد از مجموع طلاق‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: یکی از دلایلی که موجب طلاق می‌شود، عدم آمادگی لازم برای ازدواج است. گاهی مشاهده می‌شود فردی علی‌رغم اینکه تحصیلات دارد، آمادگی ازدواج را ندارد و به همین علت در کل کشور بیشترین آمار طلاق در یک سال نخست ازدواج رخ می‌دهد. همچنین هنوز شیوه‌های همسریابی مشکل دارند که می‌تواند در طلاق تأثیرگذار باشد.

وی بخش زیادی از موارد طلاق را به علت عدم داشتن مهارت زندگی دانست و افزود: بر این اساس، وزارت کشور در سال 96 و 97 سه رویکرد را برای آموزش قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج اجرا کرده است که در خوزستان نیز این اقدام در حال انجام است.

کریمی‌کیا با بیان اینکه آمار طلاق در ایران نسبت به کشورهای دیگر هنوز خوب است، گفت: در ایالت متحده از هر دو مورد ازدواج، یک مورد به طلاق ختم می‌شود اما در خوزستان از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود که امیدواریم این آمار نیز کاهش یابد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار