شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
ایام هفته دفاع مقدس هر کدام به تناسب آن روز ثبت نام شده که در سالگرد هجوم سراسری ارتش بعث به میهن اسلامی ما روز 31 شهریور اقتدار و صلابت نام‌گذاری شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان، برنامه‌های هفته دفاع مقدس را با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان اعلام کرد.

عادل عساکره امروز اظهار کرد: ایام هفته دفاع مقدس هر کدام به تناسب آن روز ثبت نام شده که در سالگرد هجوم سراسری ارتش بعث به میهن اسلامی ما روز 31 شهریور اقتدار و صلابت نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در این روز نیروهای مسلح از ساعت هفت صبح، صبحگاه مشترکی در محل ناحیه بسیج آبادان برگزار خواهند کرد و اقتدار خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان تصریح کرد: همچنین در این روز نمایشگاه عکس دفاع مقدس در فرودگاه آبادان و نمایشگاه کتاب در سالن اجتماعات سپاه آبادان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در اولین روز از هفته دفاع مقدس بازدید عمومی مردم از باغ موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد و مسابقه دفاع مقدس از سیمای مرکز آبادان و گفت‌وگو با رزمندگان ثامن‌الائمه و پرده برداری از انیمیشن تلویزیونی نیمکت‌های خالی از این شبکه اجرا خواهد شد.

عساکره تصریح کرد: جانمایی تمثال شهدای شاخص آبادان با همکاری شهرداری آبادان انجام خواهد شد و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، تجسمی با همکاری اداره ارشاد از جمله برنامه‌های روز اول هفته دفاع مقدس در روز سی و یکم شهریور ماه خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در ادامه عنوان کرد: همچنین در این روز جشنواره طراحی یادمان شهدای گمنام را در دانشگاه آزاد اسلامی آبادان خواهیم داشت که با همکاری بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی عنوان روز دوم از هفته دفاع مقدس را دانش‌پژوهی و دفاع ملی خواند و تاکید کرد: یادواره شهدای مظلوم دوم مهر که در محل سابق اداره آموزش و پرورش آبادان به شهادت رسیدند، در مدرسه خدیجه کبری (ع) برگزار خواهد شد.

عساکره روز سوم را سربازی و پایمردی عنوان کرد و افزود: در این روز برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی را به مناطق عملیاتی آبادان و خرمشهر، در دستور کار قرار خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: روز چهارم با نام عفاف و پاسداری نام‌گذاری شده است و در این روز زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان پنج مهر آبادان نواخته خواهد شد و مجلس روایت فتح در مسجد جامع شهید بهشتی توسط پایگاه شهید منوری انجام خواهد پذیرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان روز پنجم را روز ایثارگران و شهدا خواند و تصریح کرد: دیدار از 33 خانواده شهید آبادان در این روز بر عهده تمام ادارات و سازمان‌ها قرار گرفته که در هر روز به ملاقات چند خانواده شاهد رفته و ضمن قدردانی از آنان تجلیل کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این روز مراسم غبار روبی از مزار شهدای آبادان را با همکاری شهرداری آبادان اجرا خواهیم کرد و شب پنجم مهر ماه نیز آسمان آبادان توسط شهرداری و منطقه آزاد اروند نور افشانی خواهد شد.

عساکره، ششمین روز هفته دفاع مقدس را روز رزمندگان و ولایت مداری توصیف کرد خاطر نشان کرد: در این روز و از ساعت هشت صبح رژه نیروهای مسلح در محل پارک معلم آبادان برگزار خواهد شد تا اقتدار نیروهای مسلح آبادان نشان داده شود و پس از ان برگزاری نماز دشمن شکن جمعه را در برنامه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سپس در این روز کلنگ‌زنی یادمان شهدای گردان بلال را در منطقه ابوشانک انجام خواهد پذیرفت و پس از آن نیز افتتاح حوزه مقاومت بسیج منطقه آزاد اروند انجام خواهد شد، در ساعت 19 نیز گردهمایی بزرگ رزمندگان ثامن‌الائمه در مصلی بزرگ آبادان برگزار خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار