اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
مدیرکل امور روستایی:
متاسفانه در بخش روستایی هیچ اطلاعاتی از اعتبارات در دسترس نیست و نمی‌دانیم در مسائل روستایی چه میزان سهم داریم.
عبدالله حسینی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان که امروز (15 دی‌ماه) برگزار شد، در خصوص اعتبارات شورای اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: متاسفانه در بخش روستایی هیچ اطلاعاتی از اعتبارات در دسترس نیست و نمی‌دانیم در مسائل روستایی چه میزان سهم داریم؟ هیچ دستگاهی در این زمینه عملکرد خوبی ندارد و انتظار داریم در شورای برنامه‌ریزی خوزستان این مشکل حل شود.

وی افزود: در حال حاضر در بخش‌های مختلف مشکل وجود دارد. به طور مثال در بخش ورزش، کار می‌شود اما نمی‌دانیم که سهم مناطق روستایی در ورزش خوزستان چقدر است که باید سهم ما مشخص شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: در بحث اشتغال دوره‌هایی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان برگزار می‌شود که باید خروجی این دوره‌ها اشتغال مشخص شود.

حسینی اظهار کرد: از سال 96 طبق تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی در روستاهای با جمعیت بیش از 200 خانوار انجام شده است و تاکنون 1600 نفر آموزش دیده‌اند. یکی از مشکلاتی که در روستاها وجود دارد این است که اگر یکی از وسایل این افراد خراب شود، برای تعمیر آن باید 100 هزار تومان نیز هزینه جانبی پرداخت کند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای مهارت‌آموزان، گفت: خروجی آموزش و بحث اشتغال مبهم است و هیچ کس آماری در این زمینه ارائه نمی‌دهد.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از زنان سرپرست خانوار در بخش صنایع دستی، قالیبافی و مهارت‌های دیگر آموزش دیده‌اند، اما فروش ندارند و به بن‌بست برخورده‌اند. این افراد اکثرا در بازاریابی و فروش با مشکل مواجه هستند. بنابراین باید به این موارد بیشتر توجه شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار