اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
وزیر راه و شهرسازی در خرمشهر:
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولویت وزارتخانه اتمام مسکن‌های مهر باقیمانده‌ای است که مشکلات حقوقی و قضایی ندارند، گفت: با استاندار خوزستان گفتگو کرده‌ایم تا اراضی دولتی که می‌تواند برای تولید مسکن به ویژه برای مسکن خانه اولی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد از طریق مشارکت واگذار شوند.
محمد اسلامی امروز، 27 دی ماه در حاشیه بازدید از مسکن مهر خرمشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مهمترین اهدافی که ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم این است که چرخه تولید مسکن در کشور به ویژه برای اقشار متوسط و پایین فعال شود.
 
وی افزود: وظیفه ما این است که بتوانیم زمینه خانه‌دار شدن اقشار متوسط و پایین جامعه را فراهم و در این زمینه باید به صورت اساسی تلاش کنیم. 

وزیر راه و شهرسازی اولویت نخست وزارتخانه را بحث تکمیل مسکن‌های مهر باقی مانده عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تکلیف تکمیل مسکن‌های مهر باقی مانده در تمامی مناطق کشور روشن شده است و تاکید داریم که این مسکن‌ها از توقف در ساخت خارج شوند و عملیات ساخت آن ها ادامه پیدا کند.
 
اسلامی ادامه داد: این تاکید البته برای مسکن‌های مهری است که مشکلات حقوقی و قضایی ندارند زیرا مسکن‌های مهری که مشکلات حقوقی و قضایی دارند از حوزه نفوذ ما خارج هستند. 

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای شتاب دادن به جریان احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که از برنامه‌های وزارتخانه با تاکیدات رئیس جمهوری است و اخیرا نیز توسط ایشان رونمایی شد در نظر داریم تا ۲۰۰ هزار واحد را در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد را در بافت‌های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد را در شهرهای زیر ۵۰هزار نفر احداث کنیم. 

وی عنوان کرد: ما با استاندار خوزستان نیز گفتگو کرده‌ایم که بتوانیم در شهرهای آبادان و خرمشهر و دیگر شهرهای خوزستان که نیاز مسکن وجود داشته باشد، زمین‌های دولتی که می‌تواند برای تولید مسکن به ویژه برای مسکن خانه اولی‌ها مورد استفاده باشد، از طریق مشارکت واگذار کنیم.
 
اسلامی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به امر ساخت مسکن در استان خوزستان اعلام کرده‌ایم استاندار به هر تعدادی که در شورای مسکن استان در مورد احداث تصمیم‌گیری کند ما در وزارتخانه از آن تعداد حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد و این حمایت البته برای بافت‌های فرسوده و مواردی که در حاشیه‌ها قرار دارند از اولویت بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: به منظور تعیین‌تکلیف احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماموریت داده ایم تا نمایندگان بنیاد در استان خوزستان مستقر شوند و نسبت به طراحی و احداث واحدهایی که می‌تواند با مشارکت سرمایه گذاران، سازندگان و بنیاد احداث شوند، اقدام کنند.

اسلامی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اختصاص زمین‌های دولتی برای احداث مسکن به ویژه در بافت‌های فرسوده و میانی شهرها، خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی که احداث می شوند با اولویت به خانه اولی‌ها واگذار می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار