اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان:
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در سال آبی جاری خوزستان بعد از گیلان رتبه دوم میزان بارش های کشور را به خود اختصاص داده است.

کیامرث حاجی زاده در نشست ستاد بحران خوزستان در بخش شعیبیه شوشتر گفت: بارش های بی سابقه در استان خوزستان باعث افزایش دبی ورودی رودخانه ها به سدهای دز،کرخه ، جراحی و مارون شده و حدود 60درصد ظرفیت خالی سدهای حوضه کارون نیز پر شده است.

وی با اشاره به رها سازی آب سد دز افزود: یکی از مناطقی که در سال 95تحت تاثیر سیلاب رودخانه دز قرار گرفت روستاهای غرب بخش شعیبیه شهرستان شوشتر بود که خسارت های زیادی به زیرساخت ها،مزارع و واحدهای مسکونی وارد شد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد:در همین راستا اقداماتی از سال 96برای ترمیم سیل بندهای این بخش شروع شد و در یک ماه اخیر این کار شدت بیشتری به خود گرفت.

وی گفت:ستاد مدیریت بحران شهرستان از روز گذشته در این شهرستان فعال شده و تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی پیش بینی شده است.

مدیر کل بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه خطر در این مقطع زمانی فعلا دفع شده است ادامه داد: خروجی آب رودخانه دز ظهر امروز به یک هزار و200متر مکعب رسید اما با پایین آمدن ورودی آب سد این میزان به کمتر از هزار متر مکعب رسیده است.

فرماندار شهرستان شوشتر نیز در حاشیه این نشست گفت: خانوارهای برخی روستاها که در معرض سیلاب بودند با تلاش نیروهای امدادی به محلی ایمن منتقل شدند.

حسین پنبه دانه پور افزود: تمام تلاش ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان مقابله با سیلاب احتمالی و جلوگیری از آب به مزارع و روستاها می باشد.

رییس ستاد بحران شهرستان شوشتر ادامه داد:تا زمان دفع خطر سیلاب نیروهای امدادی و دستگاهای خدمات رسان در این بخش مستقر هستند و ترمیم نقاط آسیب پذیر سیل بند این بخش با بیش از 30دستگاه راهسازی و ماشینهای سنگین در حال انجام است.

طغیان رودخانه دز و باز کردن دریچه های سد دز در فروردین سال 95باعث وقوع سیلاب در اندیمشک ، دزفول، شوش و شوشتر شد که سیلاب در بخش شعیبیه شوشتر بیشترین خسارت را برجای گذاشت.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار