شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
سید علی بحرینی مقدم:
بحرینی مقدم با بیان این که موضوع تامین معیشت مردم در شرایط سخت از جانب مسئولان دنبال می‌شود، گفت: عملکرد مسئولان نسبت به سایر استان‌ها در این خصوص، نمود خوبی داشته و این هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌ها منجر به نتایج مثبتی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: همه باید شرایط خاص وضعیت اقتصادی کشور و استان و منافع مردم را محور تصمیم گیری قرار دهیم.  

 

سید علی بحرینی مقدم در جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان خوزستان با موضوع تامین مرغ که در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: ما به عنوان سیاستگذار با جمعیت یک و نیم میلیون نفری اهواز و پنج میلیون نفری استان مواجه هستیم و قاعدتاً منافع استان برایمان مهم تر از منافع اتحادیه هاست و اگر مرغداران ما را در شرایطی قرار دهند که ناچار به تصمیم‌گیری باشیم، قطعا منافع استان را انتخاب می کنیم.

 بحرینی مقدم با بیان این که موضوع تامین معیشت مردم در شرایط سخت از جانب مسئولان دنبال می‌شود، گفت: عملکرد مسئولان نسبت به سایر استان‌ها در این خصوص، نمود خوبی داشته و این هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌ها منجر به نتایج مثبتی شده است.

وی با اشاره به عدم همکاری برخی مرغداران، افزود: در این شرایط سخت، انتظار این است که کنار هم باشیم و با از خودگذشتگی و ایثار و درک شرایط موجود کار کنیم.

بحرینی مقدم با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان، گفت: علیرغم همه ظرفیت های موجود اما دهک های پایین جامعه در استان بسیار تحت فشار هستند و امروز در شرایط خاصی قرار داریم که نیاز به همکاری بیش از پیش است.

این مقام ارشد اقتصادی استان ادامه داد: تصمیم گیری در شرایط عادی با شرایط حال حاضر متفاوت است، در شرایط عادی مقاومت ها و انتظارات از سوی تولیدکنندگان مرغ بالا است و تا اهداف محقق نشود، تولید کننده از خواسته خود صرف نظر نمی کند، اما در این شرایط خاص باید به گونه ای تصمیم گیری شود که در تامین نیاز مردم با مشکل مواجه نشویم.

 وی با بیان این که عمده محصولات از طریق زیرساخت‌های استان وارد می شو و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم، تاکید کرد: جهاد کشاورزی از کمک های فنی_اعتباری،  به تولید کنندگان مرغ تسهیلات ارزان قیمت تخصیص دهد مشروط به این که مرغداران در جذب این نهاده دامی که از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام با این طرح عرضه می شود، عجله کنند که هم به نفع مرغداران و هم به نفع مردم باشد.

بحرینی مقدم با اشاره به امکان اتمام این طرح گفت: ورودی ما نسبت به نیازمان در کشور کاهش پیدا کرده لذا انتظار این است که به هم کمک کنیم تا حداکثر استفاده را از این طرح ببریم، منافع مردم و مرغداران با این شرایط البته با این با محوریت که مشکل را حل کنید، در نظر گرفته شده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان با اشاره به همکاری برخی مرغداران با دولت، گفت: شاید اگر در شرایط عادی بود این مرغداران هم چنین تصمیمی نمی‌گرفتند و منافع خود را ترجیح می دادند اما در شرایط ویژه ی امروز با همین حداقل‌ها به استان کمک می‌کنند. لذا از همه ی مرغداران تقاضا داریم به دلیل شرایط خاص کشور، چرخشی در ذهنیت و تصمیمات  خود بدهند و با دیدِ کمک به اقتصاد کشور و جامعه به این میدان جنگ اقتصادی قدم بگذارند.
بحرینی مقدم با تاکید بر اولویت داشتن منافع مردم گفت: اینکه مسئولان از اعلام آمادگی استان های دیگر برای تامین مرغ و واردات آن به استان با شرایط مورد نظر خبر می دهند، قطعاً این موضوع متضرر شدن مرغداران استانی را به دنبال دارد و نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد، باید هماهنگی، درک و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم ، هم دولت و هم واحدهای تولیدی استان در شرایط سخت قرار دارند اما جنگ، جنگِ  اقتصادی است و باید در کنار هم باشیم تا کسی در این میان متضرر نشود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان در پایان خطاب به مرغداران گفت: اگر به این طرح اعتراض دارید باید دلیل مخالفت و راهکار مد نظر خود را عنوان کنید تا دلایل اعتراض در سطح ملی ارائه شود و بر اصلاح طرح تلاش کنیم. دولت هم حمایت خود را از مرغداران خواهد داشت، در غیر این صورت، هر استان و شهرستان که مرغ بهداشتی با کیفیت ارزان با این طرح به استان بدهد مرغ را از همان محل تامین می‌کنیم و به دست مصرف کننده می رسانیم اما این موضوع را می توانیم با کمک هم حل کنیم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار