اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
مدیرعامل جمعیت مبارزه با اعتباد خوزستان:
مدیرعامل جمعیت مبارزه با اعتیاد و پژوهش آسیب های اجتماعی خوزستان گفت: تعداد جمعیت شاغلین معتاد در خوزستان بالا است و اعتیاد در فرد شاغل یا کارگر در کیفیت کارایی اثرگذار است.
داریوش مرادی در خصوص وضعیت اعتیاد در محیط های کاری، اظهار کرد: اعتیاد در جامعه کارگری بعد وسیعی پیدا کرده است و برنامه ریزی خوبی در زمینه مقابله با آن انجام نشده است. در این مساله هر کسی جزیره ای کار می کند و کار کردن با چنین شیوه ای جواب نمی‌دهد. باید کارها در یک جا متمرکز و با برنامه ای اصولی و حمایت درست انجام شوند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

مدیرعامل جمعیت مبارزه با اعتیاد و پژوهش آسیب های اجتماعی خوزستان گفت: صنایع زیادی در خوزستان مستقر هستند و طیف گسترده ای از جامعه خوزستانی را کارگران اختصاص داده‌اند بنابراین تعداد جمعیت شاغلین معتاد در خوزستان بالا است و اعتیاد فرد شاغل یا کارگر در کیفیت کارایی اثرگذار است.

مرادی بیان کرد: وسعت بخش اقتصادی و صنایع در خوزستان موجب شده است که اعتیاد در طیف جامعه شاغلین زیاد باشد. در حال حاضر وضعیت اعتیاد بین این جامعه خوب نیست. سال گذشته در سفر وزیر کشور به اهواز، به وی گفتم که مشکلاتی در محیط های کاری وجود دارد و وزیر کشور سریعا دستور تشکیل کمیته سالم سازی محیط های کاری و پیشگیری از اعتیاد را داد اما هنوز در این زمینه اقدامی نشده است.

وی با اشاره به عوامل موثر در اعتیاد گفت: افرادی که به اعتیاد مبتلا می‌شوند همیشه به دو گروه تقسیم می شوند؛ نخست کسانی که از فشارها و مشکلات به اعتیاد روی می آورند و گروه دیگر  افرادی هستند که تنها برای تفنن و از روی ناآگاهی به این دام گرفتار می شوند.

مدیرعامل جمعیت مبارزه با اعتیاد و پژوهش آسیب های اجتماعی خوزستان در خصوص بروز اعتیاد در جامعه بیکار نیز بیان کرد: زمانی که افراد جامعه مهارت های زندگی را فرا نگرفته باشند به اعتیاد روی می آورند در حالی که بسیاری از آنان اگر اطلاعات لازم را داشتتند و مهارت های زندگی را فرا گرفته بودند، به اعتیاد روی نمی آوردند. فشار بیکاری و مشکلات خانوادگی و اقتصادی موجب می شود ابتدا یک فرد به سمت قرص های خواب آور و سپس به انواع مواد مخدر روی آورد تا آرامش را به دست بیاورد. این افراد برای فرار از وضعیت موجود دست به اعتیاد می زنند در صورتی که نفس کار غلط است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش نشاط بین جوانان و خانواده ها، گفت: باید نشاط بین جوانان و خانواده‌های خوزستانی ایجاد شود. اکنون وضعیت نشاط بین جوانان و خانواده‌ها صفر است و این شرایط موجب می شود تنها منبع نشاط جوانان به دست آوردن فضایی متفاوت و مصرف قلیان یا مواد مخدر باشد.

مدیرعامل جمعیت مبارزه با اعتیاد و پژوهش آسیب های اجتماعی خوزستان با اشاره به عرضه مواد مخدر در سفره خانه های سنتی، گفت: در برخی اماکن، عرضه قلیان همراه با مواد مخدر انجام می شود. بسیاری از افرادی که در این زمینه فعال بوده اند، دستگیر شده اند و پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز در حال کار است اما دستگاه های اداری و شرکت ها در این زمینه ضعیف هستند. بحث مبارزه با مواد مخدر باید اجتماع محور شود و همه در این زمینه حساس شوند. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار