اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در راستای سیاست‌های کلان بخش بالادستی صنعت نفت، مدل جدید قراردادهای نفتی را برای توسعه 28 مخزن از میادین تحت راهبری خود اجرایی کرد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ضمن ابراز خرسندی از ورود این طرح به فاز اجرایی و تقدیر از زحمات یکساله دست اندرکاران این طرح گفت: هدف اصلی این طرح در کنار افزایش توان تولید نفت کشور، ایجاد کار برای ایرانی‌ها در بخش‌های پیمانکاری و ساخت است که از اهم اهداف ما از آغاز دولت دوازدهم بود.

وی به جذب سرمایه داخلی این طرح اشاره کرد و افزود: خوشبختانه همه بودجه 6.2 میلیارد دلاری این طرح از بازار سرمایه کشور جذب شده است به طوری که 80 درصد آن از طریق SPV و 20 درصد توسط پیمانکار طرح تامین خواهد شد. در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی در قبال مردم 4 درصد این هزینه یعنی مبلغی که ارزش ریالی آن حدود 2000 میلیارد تومان خواهد بود، در خلال اجرای طرح در محل اجرای طرح‌ها در استان‌های مربوطه صرف خواهد شد.

زنگنه یادآور شد: دو طرح کلان دیگر یعنی نوسازی تاسیسات نفتی با محوریت مناطق نفتخیز جنوب و مطالعات مخازن نفتی نیز از اولویت‌های ما در راستای تولید نفت خام است که بزودی اجرایی خواهد شد.

احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز ضمن تقدیر از کارشناسان این طرح و کلیه کسانی که در پیشبرد آن همکاری و مساعدت داشته‌اند، گفت: اجرای این طرح می‌تواند علاوه بر افزایش توان تولید شرکت، باعث نشاط بیش از پیش بازار کار در سه استان بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و بویژه استان خوزستان شود و همه تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر به این هدف دست یابیم.

وی افزود: ارزش تقریبی اين شش قرارداد 4400 میلیارد تومان است كه با امضای آن‌ها اجرای طرح توسعه مخزن‌های منصوری، آسماری و رامشیر به شركت اويک و مخازن گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی به ترتیب به شرکت‌های ملی حفاری ایران، پتروگوهر فرا ساحل کیش، حفاری و اکتشاف انرژی گستر پارس و حفاری دانا واگذار شدند.

محمدی با اشاره به اینکه در بخش اجرایی این شش بسته ، 45 حلقه چاه حفاری، 17 حلقه چاه تعمیر و 7 پروژه سطح الارضی عملیاتی می‌شود، یادآور شد: افزایش توان تولید از مخازن مذکور به میزان 39 هزار بشکه در روز و نگهداشت تولید به میزان 18 هزار بشکه در روز محقق خواهد شد.

در این مراسم شرکت ملی نفت مناطق مرکزی 3 قرارداد و شرکت نفت فلات قاره نیز 1 قرارداد را در چهارچوب طرح نگهداشت و افزایش تولید با شرکت‌های مپنا، گلوبال پتروتک کیش، ملی حفاری ایران و پترو ایران امضا کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار