شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
بازتاب های آخرین سخنان استاندار در مطبوعات
درباره ادعای حجازی به سیاسی کاری اصفهانی ها هم باید گفت اتفاقا سیاسی کارترین مدیران کشور را در خوزستان داريم

شوشان/ روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: دکتر حجازی در گپ و گفتی که با یکی از خبرگزاری ها داشته، گفته است «همه استانداران غیر بومی خوزستان، اصفهانی بوده اند.» وی این را هم گفته که «من یک تحلیل برای وزیر کشور انجام دادم و گفتم استاندار اصفهانی برای خوزستان نگذارید زیرا آنها بسیار سیاسی هستند.»

اين درحالي است كه ثابت شده اصفهانی ها چه شهرداران و چه دیگر مقاماتشان، از اجرایی ترین مدیران کشورند و اگر غیر از این بود وضع اصفهان تا این درجه در مملکت ضرب المثل نبود.

و اصلاً چه ضرورتی دارد که کسی این همه کلی گویی درباره مردم یک استان و هم وطنان ما بگويد تا آنجا که وزیر کشور را از انتخاب یک اصفهانی برای استاندار خوزستان برحذر کند، در حالی که حالا همه متفق القولند که یک نیروی غیر بومی توانمند (حالا اصفهانی باشد یا دیگر هموطن ما) از یک نیروی ناتوان بومی برای استانداری خوزستان بهتر است.ناگفته نماند كه حجازي اصالتا شهركردي است.

بدتر از آن اینکه حجازی گفته من و دو استاندار دیگر خوزستان آبادانی بوده ایم که اولاً همانطور که ذکر شد، وی اصالتاً خوزستانی نیست و اصولاً چه اصراری است در حالی که همه تلاش دارند، مسایل قومی در استان مطرح نشود، یک استاندار، یک شهرستان را به رخ بقیه استان بکشد و این موضوع را یک برتری قلمداد کند؟

درباره ادعای حجازی به سیاسی کاری اصفهانی ها هم باید گفت اتفاقا سیاسی کارترین مدیران کشور را در خوزستان داريم و نمونه بارز این ادعا هم خود دکتر حجازی است که طولانی شدن مدت مدیریتش در استان بخاطر همین خصوصیت او بوده که می دانسته با چه کسانی و چه طیفی باید در ارتباط نزدیک باشد تا در ابقای او تاثير بگذارد.

به هر حال استاندار در آخر کارش حرفهای قشنگی نزد و در 24 ساعت گذشته خیلی ها ضمن تماس با راوی از بیان این مطلب گله کردند و گفتند انتظار نداشتند آقای حجازی که در طول سالها خدمتش به عنوان استاندار خوزستان در برابر حتی مدیران ضعیف نرمش داشته و روحیه اش مثل خاکشیر به هر مزاجی ساخته است، دم دم های رفتن اینگونه سخن بگوید و بومی و غیر بومی را از خود برنجاند چرا که در بحث بومی هم وی در توان برخی نمایندگان استان که زمزمه گزینه بودن آنها برای استانداری مطرح است، تردید نشان داده است.

البته از یک خصوصیت خوب دکتر حجازی هم باید یاد کنیم که انتقاد پذیر بوده و تحمل او در این باره بالاست و هرگز از مطالبی که درباره اش رسانه ای شده نرنجیده و حتی در مقام پاسخگویي برنیامده و مطلب امروز هم از آن جهت عنوان شد که با رفتار چند ساله اش به عنوان استاندار همخوانی نداشت و شاید لازم باشد خودش توضیح دهد که چرا از اصفهانی ها و آبادانی ها حرف به میان آورده در حالی که در هر شهر و استان مردمی با افکار، اندیشه و عملکردهای متفاوت وجود دارد و نباید نگاه خاص و قضاوت غیر منصفانه و قطعی درباره هموطنانمان داشته باشیم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
comment
5
2
comment اصفهانیها با تدبیر مدیریت میکنند/خوزستان با اصفهان و مردمان اصفهانی نزدیک بوده است آقای حجازی سعی نکن ذهن مردم را خراب کنی...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
comment
7
1
comment آقای صرامی بهترین گزینه غیر بومی مقتدر برای خوزستان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
comment
1
2
comment ................واقعا جایگاهش استانداری نبود
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
comment
0
0
comment حجازی اصفهانی های مقیم خوزستان است ایشان در زمان مدیر عاملی سازمان آب و برق بواسطه توصیه معاون وزریر در امور آب (رسول زرگر استاندار معرفی شده دکتر روحانی برای اصفهان) ایشان را برکنار و یک اصفهانی مقیم خوزستان بعنوان معاونت بهره برداری سد و نیروگاه انتصاب کرد و بواسطه این انتخاب تمام نیروهای خوب سد و نیروگاه از شرکتهای تولید و بهره برداری سدبه شرکت ها و مشاورین دیگر فرار کردند. نتیجه اش کم شدن نیروی متخصص بومی شد. این هم حربه ای شد تا سد کارون 4 به خوزستان تحویل ندادند. این یکی از خهیانت های حجازی بوده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
comment
0
1
comment اینم نیروی بومی خوزستان که همه را به جونه هم انداخته/چه امیدی به نیروی بومی داشته باشیم/غیربومی به نفعمونه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
comment
0
1
comment حجازی مانند احمدی نژاد در توهم بود و همیشه فکر میکنه بهترین کس خودش و از همه بهتر کار میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار